همزمان با چهارمین روز از هفته گرامیداشت دولت، ۹۴ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان دامغان با صرف اعتبار یکهزار و ۸۲۳ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال در دامغان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر مجد فرماندار دامغان در  آیین بهره‌برداری و کلنگ زنی طرح‌های هفته دولت امسال با حضور ویدئوکنفرانسی علیرضا آشناگر، استاندار سمنان، گفت: در کنار ۹۴ طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری شهرستان، عملیات اجرایی هشت طرح با ۶۵ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال اعتبار آغاز شد.

او عملیات گازرسانی به سه روستای دامغان را یکی از مهم‌ترین طرح‌های هفته دولت امسال دانست و افزود: گازرسانی به این روستا‌ها به طول ۳۲ هزار و سه متر شبکه و با صرف ۶۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار افتتاح شد که سه روستای سرخده، اگره و سیاه پره، از نعمت گاز در هفته دولت امسال برخوردار شدند.

علی اصغر مجد اضافه کرد: ۱۸ طرح سرمایه‌گذاری با یکهزار و ۱۷۰ میلیون ریال بهره‌برداری شد که با افتتاح این طرح‌ها برای ۱۵۲ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

فرماندار دامغان تصریح کرد: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون یکهزار و ۱۲۰ طرح عمرانی و تسهیلاتی با اعتبار ۹ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال در دامغان به بهره‌برداری رسید.

او اظهارداشت: طرح‌های حوزه راه در شهرستان دامغان، زیربنای توسعه منطقه است که در حال حاضر، حوزه ارتباطی دیباج به معلمان در بخش راه، چهار پیمانکار با اعتبار سه هزار میلیارد ریال در حال فعالیت هستند.

فرماندار دامغان گفت: طی سه سال گذشته، ۲۹ مرکز درمانی و خدماتی در روستا‌ها افتتاح شد که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، حداقل تا ۱۰ سال آینده مراکز درمانی روستایی تامین شده است.

انتقال ندامتگاه دامغان در کمترین زمان ممکن انجام شود

علیرضا آشناگر استاندار سمنان در آئین ویدئو کنفرانسی افتتاح هم‌زمان پروژه‌های هفته دولت در دامغان، انتقال ندامتگاه این شهرستان را از مطالبات مهم و به‌حق مردم برشمرد و گفت: تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن انتقال ندامتگاه دامغان انجام شود و اقدام‌های خوبی در این بخش طی یک سال گذشته انجام‌شده است.

او بابیان اینکه ریل‌گذاری خوبی برای توسعه دامغان انجام‌شده است، افزود: هفته دولت فرصت خوبی برای بیان دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید در شهرستان و دیگر نقاط استان است.

توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رونق کشت پسته در دامغان

استاندار سمنان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی در سال‌های گذشته انجام شد که این امر به توسعه اقتصادی منطقه کمک شایانی کرده است، خاطرنشان کرد: باوجود فشار‌های خارجی، دولت روند توسعه و اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی و عمرانی را در استان سمنان و دیگر نقاط کشور متوقف نکرده است.

آشناگر بابیان اینکه دامغان در بخش گردشگری دارای زیرساخت و ظرفیت‌های منحصربه‌فردی است، افزود: علاقه‌مندان به تاریخ و گردشگری هرساله به این شهرستان سفر می‌کنند به همین سبب توسعه زیرساخت‌های گردشگری و رونق کشت پسته در دستور کار مسئولان باشد.

او با تأکید بر اینکه با همدلی و وحدت روند توسعه دامغان ادامه یابد، اضافه کرد: طرح‌های عمرانی خوبی در این ایام افتتاح و در حال ساخت است و برخی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان دامغان هم در ماه‌های آینده افتتاح خواهد شد.

رفع حداکثری مشکلات زیرساختی در بخش معدن دامغان

استاندار سمنان با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی از محل سفر ریاست محترم جمهوری به دامغان تخصیص داده شد، بیان کرد: این منطقه از استان در بخش‌های مختلف اقتصادی، معدن، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های ویژه دارد.

علیرضا آشناگر بابیان اینکه باید برای رفع حداکثری مشکلات زیرساختی در بخش معدن دامغان اقدام شود، گفت: مسئولان ارشد استان هم کمک خواهند کرد تا محصولات معدنی در منطقه به‌صورت خام به فروش نرود.

۵۳۸ طرح عمرانی و اقتصادی استان سمنان با ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت ۹۹ در شهرستان‌ها و حوزه‌های مختلف افتتاح و عملیات اجرایی ۹۳ طرح ۷۳۹ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

دوم تا هشتم شهریور، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.