حضرتی با حضور در دانشگاه علوم پزشکی زابل، از مراکز درمانی بازدید و تاکید کرد که وزارت بهداشت نگاه ویژه ای به مناطق کم برخوردار دارد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در جلسه ای با حضور دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس و میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی همکاران این دانشگاه برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا گفت: وزارت بهداشت به مناطق کم برخوردار و مرزی نگاه ویژه دارد.

 هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در این جلسه به مشکلات منطقه اشاره کرد و گفت: خشکسالی چندین ساله موجب نابودی کشاورزی و دامداری که شغل مردم منطقه است، شده و خشک شدن دریاچه هامون هنگام طوفان‌های ۱۲۰ روزه، موجب بستری مردم به دلیل طوفان‌های شن و ماسه و ریزگردشده و تهدید جدی برای سلامت اهالی است؛ همین مورد باعث افزایش بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و تنفسی در این منطقه شده است.

رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های متعدد بخش بهداشت اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح تحول سلامت تعداد زیادی از مراکز جامع سلامت و خانه بهداشت ساخته شد که جا دارد از وزارت بهداشت، تشکر و قدردانی شود.

او گزارش کاملی از شیوع کرونا و اقدامات دانشگاه، همکاری مسئولان منطقه و به ویژه مردم ارائه داد و به نیاز مبرم این منطقه به دستگاه سی تی اسکن و اعتبار جهت اتمام چند پروژه درمانی نیز اشاره کرد و خواستار مساعدت وزارت بهداشت شد.

همچنین در این نشست هر یک از معاونان بهداشت، توسعه، درمان، آموزشی، غذا و دارو، تحقیقات و فناوری و دانشجویی به بیان مسائل و دغدغه‌های حوزه خود پرداختند؛ بنابراین گزارش حضرتی و هیات همراه در ادامه ضمن بازدید از بیمارستان سینا و پردیس دانشگاه، طی جلسه‌ای مشکلات دانشگاه علوم پزشکی زابل در بخش درمان، بهداشت، پرسنلی، دانشجویی، آموزشی و مالی را مورد بررسی قرار داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار