فروشنده لایک های تقلبی اینستاگرام دادگاهی شد

شرکت فیسبوک طی اقدام اخیر خود پای فروشنده لایک های تقلبی اینستاگرام را به دادگاه باز کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فیسبوک باری دیگر تصمیم گرفت تا مسئول فروش لایک‌های تقلبی در اینستاگرام را به دادگاه بکشاند. این شرکت در حال حاضر سعی دارد از مردی شکایت کند که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فروش لایک‌ها و نظرات تقلبی کرده است.

از آن جایی که بر طبق قوانین پلتفرم اینستاگرام و شرکت فیسبوک سرویس‌های ارتباط تقلبی کاربران غیرقانونی است، این مجموعه سعی دارد فرد مذکور را به دست قانون بسپارد تا جریمه‌های لازم بر او اعمال شوند. سرویس تقلبی این فرد که Nakrutka نام داشت از شبکه ربات‌های اتوماتیکی استفاده می‌کرد که پست کاربران را لایک می‌کردند و در بخش نظرات آن‌ها شرکت می‌کردند.این ربات‌ها همچنین بر روی تعداد دنبال کنندگان و بازدید صفحات اشخاص نیز تاثیر می‌گذاشتند.

خرید لایک اینستاگرام


بیشتر بخوانید


سرنوشت فروشندگان لایک در اینستاگرام

فیسبوک پیش از این نیز چندین بار پرونده‌هایی را علیه برنامه‌نویسانی که اقدام به ساخت نرم افزارهای مشابه کرده بودند تشکیل داده بود. اوایل امسال شرکت فیسبوک از یک برنامه‌نویس اسپانیایی برای فروش لایک‌های اینستاگرام شکایت کرد و پس از آن نیز پای یک شرکت نیوزلندی را به دادگاه کشاند.

بر اساس ادعای فیسبوک این شرکت نیوزلندی سرویس ارتباط تقلبی کاربران را در سال ۲۰۱۹ راه اندازی کرده بود و همانند دیگر متخلفان لایک و کامنت‌ها را به فروش می‌رساند. در پی رسوایی‌های پیاپی فیسبوک، این مجموعه سعی دارد تا دیگر برخورد تندتری را با متخلفان شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشد. تلاش فیسبوک آن است که با ایجاد پرونده‌های قانونی اشخاصی که سعی دارند چنین برنامه‌هایی بسازند را بترساند و آن‌ها را از اقدامات آینده خود بازدارد.

در پی شکایت از سازنده برنامه Nakrutka، فیسبوک همچنین از برنامه‌نویس نرم افزار MobiBurn شکایت کرده است. این نرم افزار ساخته شده بود تا اطلاعات کاربران فیسبوک را استخراج کند و آن‌ها را به فروش برساند. طبق گفته‌های مسئولان فیسبوک، اطلاعات استخراج شده متشکل از نام، موقعیت مکانی، آدرس ایمیل و جنسیت افراد بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار