استاندار کرمانشاه از پیگیری جدی برای راه‌اندازی کارخانه ذوب‌آهن کنگاور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  هوشنگ بازوند، امروز (ششم شهریور) در سفر کاری به شهرستان‌های شرقی استان کرمانشاه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان کنگاور، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد ۲۲ هزار شهید دولت، خواستار الگوبرداری مدیران از شهدای بزرگ دولت از جمله شهیدان رجایی و باهنر شد.

او افزود: اگرچه دوران فعالیت این دو شهید بزرگوار کوتاه بود، اما نزدیک به ۴۰ سال است که اثرگذاری داشته و این اثرگذاری به دلیل سبک مدیریتی آنها، ساده زیستی و کمک به محرومین و مستضعفان بوده است.

استاندار کرمانشاه خواستار توجه ویژه به موضوع محرومیت زدایی از سوی همه مدیران شد و عنوان کرد: توجه به محرومین همواره سیاست اصلی نظام، از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی و مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

بازوند در ادامه اشاره‌ای هم به شکست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل داشت و تاکید کرد: این شکست دیپلماسی سنگین باعث شد برنامه‌هایی که برای ایران داشتند، نقش بر آب شود.

مدیر ارشد استان کرمانشاه با بیان اینکه دشمنان همه تلاش خود را به کار گرفتند تا قبل از رای شورای امنیت ایران در عرصه بین‌المللی دچار چالش شود تا نتواند رای مناسبی بگیرد، اضافه کرد: خوشبختانه آمریکا به نتیجه مد نظر خود نرسید و اکنون تلاش می‌کند با استفاده از سلاح مکانیسم ماشه، ایران را تهدید کند.

بازوند با بیان اینکه ایران ۴۰ سال است با این تهدیدات از سوی آمریکا مواجه بوده، افزود: مکانیسم ماشه نیز مانند همه ۴۰ سال قبل به نتیجه نخواهد رسید.

استاندار کرمانشاه سپس به وضعیت بیماری کرونا به عنوان یک مشکل جهان شمول اشاره کرد و با بیان اینکه این ویروس ناشناخته بود و هر کشوری به شیوه خود با آن برخورد کرد، افزود: در ایران علی رغم آسیب‌هایی که در زمینه سلامت و اقتصاد دیدیم، اما بیماری به خوبی مدیریت شد.

خسارت ۱۰ هزار میلیارد تومانی کرونا در کرمانشاه 

 

بازوند از پیامد‌های اقتصادی کرونا در ایران از جمله کاهش ۱۵ درصدی تولید ناخالص داخلی یاد کرد و ادامه داد: کرونا فقط در استان کرمانشاه ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

او بیان کرد: با وجود همه این موارد در کشور ما سلامت و معیشت مردم در مدیریت کرونا با هم دیده شد و اکنون نیز مردم به خوبی آموخته‌اند که چگونه با کرونا زندگی کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به برپایی مراسم مذهبی در ایام محرم، افزود: خوشبختانه اکنون این برنامه‌ها در عین رعایت  دستورالعمل های بهداشتی برگزار می‌شود و هیات‌ها به خوبی موازین بهداشت را رعایت می‌کنند.

بازوند در ادامه گریز مختصری به عملکرد دولت در استان کرمانشاه در زمینه اقتصادی شد و افزود: کاهش نرخ بیکاری از ۲۲ درصد به ۱۵ درصد در چهار سال اخیر، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی به ۴۴ درصد و بهبود شاخص فلاکت استان کرمانشاه از مهمترین این اقدامات است.

بازوند سپس به مباحث شهرستان کنگاور پرداخت و افزود: برپایی نماز جمعه از همین هفته در کنگاور بلامانع است.

او به انتقاد گران شدن نان در این شهرستان هم پاسخ داد و اضافه کرد: اگر مطمئن شویم اعتراضی در این زمینه وجود دارد، قیمت‌ها را برمی گردانیم. البته نباید فراموش کنیم نانوایان نیز شرایط سختی دارند.

او اضافه کرد: برای کارخانه ذوب آهن کنگاور نیز در گذشته وزارت صمت با تامین خوراک موافقت نکرده بود که هفته آینده وقتی با سرپرست این وزارتخانه برای پیگیری تامین خوراک این واحد خواهم گرفت.

به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه، کارخانه ذوب آهن کنگاور یک نیاز مهم و زمینه‌ساز ایجاد رونق در این منطقه است.

بازوند بر لزوم تعیین تکلیف اراضی شهرک ولیعصر و رفع مشکلات این تعاونی هم تاکید کرد.

بازوند به دستگاه‌های مربوطه هم دو ماه زمان داد امکانات مورد نیاز مسکن مهر کنگاور در بخش مدرسه، واحد‌های تجاری را حل کنند و از پیگیری برای تسریع در اجرای سد آناهیتا  خبر داد.

 استاندار کرمانشاه  ۲۰ مصوبه با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان برای پروژه‌های زیرساختی و خدماتی به تصویب رساند.

 انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.