مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: در پنج ماهه‌ی نخست امسال بیش از ۱۸۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان بهسازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی علیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: طرح ملی ارتقاء کیفی جاده‌های کشور از نیمه دوم پارسال همزمان با سراسر کشور با هدف شناسایی نقاط حادثه خیز و فراهم کردن بستر سفر ایمن و روان برای کاربران جاده‌ای در استان یزد آغاز شد.

او با اشاره به انجام بازدید‌های میدانی برای شناسایی خرابی و نقاط پر حادثه محور‌های مواصلاتی استان، اظهارداشت: براساس ارزیابی‌های انجام شده، دو محور نایین- انار و یزد-ابرکوه -شیراز از لحاظ تردد و اهمیت به عنوان محور‌های شریانی اصلی استان هستند و باید در اولویت بهسازی قرار بگیرند.

علیخانی افزود: محور نایین- انار به لحاظ تردد، ترافیک وقرار گیری ترانزیت کالا بر این محور در اولویت اول بهسازی و ارتقاء کیفیت قرار دارد، به طوریکه عملیات بهسازی قطعاتی از این محور پارسال انجام شده و بخش عمده‌ای از آن نیز در حال بهسازی است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان یزد ادامه داد: عملیات بهسازی قطعاتی از محور یزد-تفت-ابرکوه-شیراز نیز پس از به مناقصه گذاشتن و مشخص شدن پیمانکارآن مشروع شده است و به زودی سایر قطعات این محور نیز مرمت می‌شود.

او در ادامه عملیات اجرایی حوزه راهداری را در قالب سه محور روکش تقویتی، عملیات حفاظتی و لکه گیری و درزگیری دانست.

علیخانی خاطرنشان کرد: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۱ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان یزد در قالب آسفالت‌های حفاظتی و روکش‌های گرم تحت پوشش طرح بهسازی قرار گرفته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد تصریح کرد: همچنین در این مدت بیش از یک هزار و ۵۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی لکه گیری و درزگیری شده اند و مابقی پروژه‌ها نیز متناسب با مکان و زمان در اولویت در اولویت اجرا قرار دارند.

او در پایان اضافه کرد: جاده‌های مواصلاتی استان یزد به لحاظ کیفیت نسبت به کشور در ترازی خوب و جزو پنج استان بالای کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار