رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: تاکنون بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض در استان به کشاورزان آسیب دیده از سیل سال ۹۸ پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: تاکنون بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض در استان به کشاورزان آسیب دیده از سیل سال ۹۸ پرداخت شده است.

اسفندیار حسنی مقدم اظهار داشت: این میزان کمک مربوط به ۳۰ هزار و ۳۰۰ پرونده کشاورزان سیل زده در استان است که به هیچ وجه نمی‌تواند جبران خسارات وارده سیل به این قشر را داشته باشد و تنها بخشی از خسارات در کشت با این اعتبار قابل جبران است و مطالبات زیادی باقی مانده است.

او افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان پیگیر خسارات وارده به۲۵۰ هکتار باغ و زمین زراعی که بر اثر رسوبات انباشتی سیل زیر گل و لای رفته و تاکنون، رسوب زدایی نشده، می‌باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: سیل سال گذشته به ۲ هزارو ۲۰۰ نقطه از زیرساخت‌های کشاورزی استان، خسارت وارد کرد که براساس برآورد اولیه مبلغی به میزان یکهزارو ۴۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

حسنی مقدم یادآورشد: بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی مردم در جریان سیل سال گذشته نابود شده و به طور کلی از بین رفته که این مطالبه از طریق استاندار لرستان در حال پیگیری است.

او گفت: ۹۰درصد از خساراتی که بر اثر سیل به زیرساخت‌های کشاورزی استان وارد شده، هنوز به طور کامل جبران نشده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.