معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، از انجام ۹۲۹ مورد بازدید از هیئت‌های عزاداری استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶ استان کشور در وضعیت قرمز کرونایی و ۱۲ استان دیگر نیز در وضعیت هشدار هستند.

او با اشاره به اینکه این استان در وضعیت هشدار قرار دارد افزود: در هفته‌های گذشته در همه شهرستان‌های استان موارد مثبت بیماران سرپایی، بستری و مواردی از فوت شاهد بودیم که نشان می‌دهد وضعیت شهرستان‌ها قرمز است.


بیشتر بخوانید


جزایری با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی ایام محرم و عزاداری‌ها ابلاغ شد اضافه کرد: تعداد هیئت‌ها و تکایا که از سوی کارشناسان بهداشت محیط شناسایی شدند یک هزار و ۳۰۰ هیئت هستند که ۹۲۹ مورد بازدید از این هیئت‌های عزاداری انجام گرفته است.

او ادامه داد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد طی پنج شب گذشته ۸۳ درصد هیئت‌های عزاداری دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند و رعایت در مناطق شهری بیشتر از مناطق روستایی بود لذا از روستاییان عزیز تقاضا داریم هر چند جمعیت محدود است، اما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مد نظر داشت باشند، مراسم را در فضای باز انجام دهند و حداقل زمان را برای این مراسمات در نظر بگیرند.

جزایری گفت: ۴۶۰ هیئت عزاداری در سامانه بیرق سازمان تبلیغات اسلامی استان ثبت نام کرده‌اند.

او افزود: براساس یک سنت دیرین و قدیمی معمولا در تاسوعا و عاشورا حسینی افرادی که در سایر نقاط کشور ساکن هستند به زادگاه خود بازمی‌گردند، برآورد می‌شود معادل جمعیت چهارمحال و بختیاری در خارج از استان ساکن باشند.

جزایری به مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا اشاره و اضافه کرد: یکی از این مصوبات ارسال پیامک برای شهروندان است، مبنی بر اینکه اگر مسافران هر چه سریع‌تر استان را ترک نکنند خودرو آن‌ها به مدت ۱۰ روز توقیف می‌شود.

او با تأکید بر اینکه بررسی‌ها نشان داده است دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئت‌های مذهبی شهرکرد به خوبی رعایت شده است، گفت: امید است با عنایت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد عزاداری‌های باشکوه باشیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار