رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های ماه محرم لازمه گذر از موج سوم شیوع بیماری کووید ۱۹ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به برگزاری مراسم‌های خاص از جمله برگزاری کنکور سراسری، برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم، نزدیک شدن به فصل پاییز و سردسیر بودن منطقه و بروز آنفولانزا، وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان نگران کننده است، اما امید است، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از استان‌هایی باشیم که موج سوم بیماری را بصورت آهسته و گذرا پشت سر بگذاریم.

او با بیان اینکه، رفتار مردم نباید منطبق بر آمار مبتلایان به کرونا باشد افزود: یک مورد مثبت ابتلا به این بیماری نیز خطرناک بوده و نیازمند توجه مردم به حفاظت فردی و دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، شست و شوی دست ها، ضدعفونی سطوح و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.


بیشتر بخوانید


جزایری با ابراز امیدواری نسبت به اینکه استفاده از ماسک راه گشا باشد و شاهد پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ باشیم ادامه داد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و عزاداری‌های دهه اول این ماه جلسات هماهنگی با مسئولین هیئات برگزار و آموزش‌های لازم ارائه شده است، لذا از مردم انتظار می‌رود با رعایت دستورالعمل‌ها بویژه کوتاه برگزار کردن مراسم‌ها (حداکثر دو ساعت)، برگزاری مراسم در فضا‌های باز، خودداری از برگزاری مراسم در فضا‌های بسته حتی با تعداد محدود، ممنوعیت گردش هیئات و برگزاری مراسم بصورت نشسته یا ایستاده و بصورت ثابت شاهد کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ باشیم.

او افزود: با توجه به نظارت‌های انجام شده از سوی تیم‌های مشترک نظارتی، اکثر هیئات و عزاداران دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

جزایری گفت: توزیع نذورات امسال بصورت پخته ممنوع و به عزاداران توصیه اکید می‌شود از برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع چای و شربت خودداری نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.