رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای کاستن از شلوغی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و افزایش سرعت پاسخگویی به مراجعان ۲ دفتر دیگر در گرگان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای کاستن از شلوغی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و افزایش سرعت پاسخگویی به مراجعان ۲ دفتر دیگر در گرگان راه اندازی شد.

هاشمیان با اشاره به فعالیت ۳۴ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان گفت: در همه شهر‌های استان این دفاتر فعال است و خدماتی مانند ثبت دادخواست‌های حقوقی، دادخواست‌های تجدید نظر خواهی، واخواهی (اعتراض به آرای غیابی)، ثبت نام سامانه ابلاغ الکترونیک (ثنا)، ثبت لوایح (دفاعیه) و دادخواست‌های در صلاحیت شورای حل اختلاف در این دفاتر انجام می‌شود و مردم نیاز به مراجعه حضوری به دادگستری ندارند.

هاشمیان با اشاره به تلاش‌های دادگستری برای ارائه اینترنتی خدمات قضایی از مردم خواست در راستای توصیه‌های پزشکان جز برای ضرورت خارج نشوند و کار‌های قضایی و پیگیری پرونده‌های خود را اینترنتی انجام دهند.

هاشمیان با اشاره به این که بیشترین مراجعه مردم به محاکم برای پیگیری پرونده هاست گفت: افراد می‌توانند از طریق سامانه ثنا با کد ۱۶ رقمی که هنگام ثبت دادخواست و شکایت به آنان داده شده، برای پیگیری روند رسیدگی به پرونده و آگاهی از فرآیند رسیدگی به سامانه www.adliran.ir مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ابلاغ اینترنتی اوراق قضایی هم در استان امسال به ۸۴ درصد رسید.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.