استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سیستمی شدن صدور و پاسخ استعلام‌های سرمایه‌گذاری، باعث تسریع در جذب سرمایه‌گذاری خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با تأکید بر اینکه استعلام سرمایه‌گذاری در استان باید به صورت سیستم باشد اظهار داشت: سیستمی شدن صدور و پاسخ استعلام‌های سرمایه‌گذاری، باعث تسریع در جذب سرمایه‌گذاری و از بین رفتن فساد خواهد شد.

او افزود: هم‌اکنون صدور و پاسخ استعلام‌های سرمایه گذاری به صورت دستی و فیزیکی است که این می‌تواند باعث ایجاد گلوگاه‌های فساد در فرآیند‌های اداری شود.


بیشتر بخوانید


عباسی وجود قوانین فراوان را مانع توسعه دانست و اضافه کرد: قانون باید کم و شفاف باشد تا روند سرمایه‌گذاری سرعت و رونق گیرد.

او ادامه داد: تنها ۳۰ درصد اعتبارات از سوی استانداران توزیع و ۷۰ درصد با پیگیری‌ها و چانه‌زنی‌ها محقق می‌شود.

عباسی گفت: در این نشست با طرح توسعه پرتودهی گاما، پرداخت ۷۵ میلیون یورو تسهیلات ارزی و چهار هزار میلیارد ریال برای واحد نورد سرد فولاد سفیددشت و همچنین ۲۲ میلیون یورو و سه هزار میلیارد ریال به منظور خرید ماشین‌آلات این واحد تولیدی درصورت تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت شد.

او افزود: در این نشست تأسیس شهرک اختصاصی کشاورزی در برجویی شهرستان خانمیرزا، اختصاص زمین برای احداث دو واحد پایین‌دستی پتروشیمی لردگان و بررسی روند تبدیل چهار قسط از بدهی ارزی به ریالی این پتروشیمی در هیئت خبرگان بانکی چهارمحال و بختیاری به تصویب رسید.

عباسی اضافه کرد: تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری تنها یک هفته برای پاسخ به استعلام‌های سرمایه‌گذاری فرصت دارند، در غیر این صورت پاسخ استعلام مربوطه، مثبت تلقی می‌شود.

او ادامه داد: مسئولان چهارمحال و بختیاری برای جذب سرمایه‌گذاران حوزه‌های مختلف در این استان آمادگی کامل دارند و تسهیلات و مشوق‌های لازم را ارایه می‌دهند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار