دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در واکنش به تحولات اخیر لبنان گفت: آنچه در جنوب لبنان روی داد بسیار مهم و حساس است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت دهه محرم گفت: آنچه در جنوب لبنان روی داد بسیار مهم و حساس است اما اکنون موضعی در مورد آن اعلام نمی‌کنم و بعدا در مورد آن صحبت خواهم کرد.

او در این باره افزود: رفتار‌های دیشب اسرائیل و منورها، بمب‌های فسفری و برخی تجاوز‌هایی که در مرز لبنان انجام داد برای ما بسیار مهم، حساس و خطیر است، اما بنده عمدا در این زمینه هیچ اظهار نظری نمی‌کنم و آن را تا زمان و زمینه‌ مناسبش عقب می‌اندازم و این زمان فراخواهد رسید.

سید حسن نصرالله با تبریک به مجروحان و خانواده‌های آنان تاکید کرد که این افراد همواره در میادین نبرد حاضر بوده و به ندای مقاومت لبیک گفته و آماده شهادت بوده‌اند، اما خداوند به آنان نشان مجروحیت داد و به بزرگانی که الگوی آنان حضرت عباس (ع) است، ملحق کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی عاشورایی امشب خود امام حسن و امام حسین را پرورش یافتگان مکتب رسول الله (ص) و امیر المومنین علی (ع) خواند و از مهربانی و عدالت به عنوان ویژگی برجسته آنان یاد کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه با بر شمردن فضایل امام حسن و حسین علیهما السلام، مهم‌ترین مرحله از زندگی امام حسن علیه السلام را در دوران پس از شهادت امام علی (ع) دانست و گفت در دوران آغاز امامت ایشان بر امت، اولین ماموریتی که در برابر او قرار داشت مسئله قصاص قاتل پدر بزرگوارشان بود که مرور آنچه در این زمینه گذشت بیانگر مهربانی و عدالت ایشان است.

او در بخش دیگری از سخنانش به خلافت معاویه در بلاد شام اشاره کرد و گفت معاویه از همان آغاز خلافت سعی کرد خلافت را به سلطنت تبدیل کند. او برای رسیدن به مقصود از بیت المال مسلمانان به زعمای قبایل و عشایر، علما و شعرا که در واقع رسانه‌های آن زمان بودند، بذل و بخشش می‌کرد تا بتواند حمایت آنان را به دست آورد و از آنان در وارونه جلوه داده حقایق بهره بگیرد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز با ادعای تیراندازی به سوی نیرو‌های این رژیم در مرز اشغالی، اعلام کرد که مواضع حزب‌الله را در لبنان هدف قرار داده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) مدعی شد یک رویداد امنیتی در منطقه جبل میرون در مقابل شهرک مارون الراس لبنان در خاک فلسطین اشغالی اتفاق افتاده است. مسیر‌های منتهی به این منطقه مسدود شدند و موضوع در حال پیگیری است.

همزمان نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری منور آسمان این منطقه را کاملا روشن کردند. همچنین پهپاد‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در آسمان شمال سرزمین‌های اشغالی بر فراز منطقه الجلیل و همچنین مرز مشترک لبنان و فلسطین اشغالی در محدوده مارون الراس به پرواز در آمده‌اند.

شورای عالی دفاع لبنان نیز در واکنش به تحولات اخیر اعلام کرد: علیه حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به شورای امنیت سازمان ملل شکایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضاقاضی
۰۱:۳۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
درهرجنگی دودسته دشمن خودرادرمعرض نمایش قرار میدهند.ابتدادشمنی که تمامی سیمای اوبرهمگان اشکاراست ودوم دشمنانی هستند که خودراخودی نشان میدهند ولی دراصل با ثمن بحث وطن فروشی کرده وهم رفیق دوست وشریک قافله جازده اند ودرتمامی دعواها این دوستان دورو هستندکه به خودیها ضربات ازپشت رامیزنند .نیرنگ همیشه عامل بدترین ضربه ها به جماعت خودی واردساخته وبهمین خاطراست که باید خدعه ونیرنگ راهمیشه درنظر داشت تافرصتهارابه تهدیدبدل نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
بسيار مهم و حساس و خطير ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اونجا چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
اونجا چه خبره
آخرین اخبار