فرماندار کوهبنان گفت: به مناسبت هفته دولت، ۲۸۰ میلیارد تومان طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان کوهبنان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین سالاری، فرماندار شهرستان کوهبنان در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در فرمانداری کوهبنان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین( ع) و گرامیداشت هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر، عمر پربرکت خود را صرف خدمت به مردم کردند و جان خود را در راه عظمت نظام و انقلاب نثار کردند. 

او با بیان اینکه هفته دولت فرصت ارزشمندی برای بیان برنامه‌ها و گزارش به مردم که ولی نعمتان ما هستند، است و به فرموده امام راحل مسئولان خدمت گزاران مردم هستند، افزود: امسال به مناسبت هفته دولت، ۲۸۰ میلیارد تومان طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان کوهبنان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

سالاری با اشاره به اینکه همه تلاش ما بر این بوده است که بتوانیم استخر شنای کوهبنان را به بهره برداری برسانیم، بیان کرد: متاسفانه  پارسال به دلیل مشکلات اقتصادی، بخشی از تخصیص اعتبارات صورت نگرفت؛ اما امسال طی جلسات مختلف در استان و شهرستان مقرر شد، کاسه استخر تا پایان این هفته بتن ریزی شود و همچنین یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای استخر در نظر گرفته شد که  امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته این کار عملیاتی شود. 

او با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای جاده کوهبنان به زرند و مرکز استان تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان با دستور وی این پروژه جز طرح‌های ملی قرار گرفت که در حال حاضر ۲۸ میلیارد تومان اعتبار تزریق مجدد به پروژه شد و پروژه فعال و در حال انجام است.

سالاری بیان کرد: در بحث بهداشت و درمان، براساس سرانه‌ها به ما خدمات ارائه می شود که متاسفانه پارسال، ۵۰ درصد شناسنامه‌ها در شهرستان زرند صادر شد و سرانه بهداشت و درمان به زرند تعلق گرفته است؛ بنابراین از مردم می‌خواهیم برای دریافت شناسنامه در کوهبنان اقدام کنند.

او افزود: از ابتدا برای توسعه شهرستان کوهبنان اهتمام داشتیم و در سال ۹۶ پهنه شماره ۱۴، مورد بررسی قرار گرفت و در انتهای سال ۹۷ مطالعات نهایی شد و طی جلسات در استان و شهرستان با شرکت‌های بورسی، در نهایت شرکتی تشکیل شد تا برای احداث مجتمع سرب و روی، متشکل از سه کارخانه کنسانتره سرب و روی، شمش سرب و شمش روی اقدام کند.

سالاری  بیان کرد: خوشبختانه جواز تاسیس کارخانه سرب و روی گرفته شده و پارسال از جواز این کارخانه در تهران و کرمان رونمایی شد.

او  با اشاره به اینکه در حال حاضر استخراج در دو معدن سرب و روی در روستای بن در پی جویی آغاز شده است، گفت: کار استخراج از ده معدن دیگر هم باید آغاز شود و طراحی کارخانه براساس خوراک صورت خواهد گرفت که بعد از مطالعات نهایی خواهند شد. 

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: همچنین شرکت دیگری یک واحد کنسانتره سنگ آهن در طغرالجرد تاسیس خواهد کرد و معدن هشونی شرقی هم به خوراک رسیده است که در پی تکمیل چرخه کک سازی، واحد ۲۰ هزار تنی کک سازی در کوهبنان راه اندازی خواهد شد.

او گفت: واحد بسته بندی آب در کوهبنان با برند کوهبنان، نیرو گاه حرارتی، افزایش ظرفیت برق شهرستان، افزایش ظرفیت پهنای باند شهرستان به ۱۰ گیگابایت که تا پایان سال به ۱۰۰ گیگ هم افزایش پیدا خواهد کرد، زیبا سازی مقبره بی بی عصمت و حفر چاه  برای تامین آب و احداث مجموعه گردشگری خاک آخوند، احداث جاده فتح آباد، بوستان فتح آباد، آسفالت معابر جور گوراکوئیه، رتک و...، احداث کارخانه شن و ماسه در روستای ده علی پیگیری برای احداث کارخانه آسفالت، اجرای سیستم پایش تصویری در کوهبنان و کیانشهر و روستا‌های تابعه، احداث دفتر پیشخوان برای ارائه خدمات ثبت احوال، احداث ساختمان جدید فرمانداری، ساخت  سیل بند دو لایه در کوهبنان، مرمت و لای روبی قنات‌ها در کوهبنان و طغرالجرد، از جمله اقدامات در شهرستان کوهبنان طی یک سال گذشته  بوده است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار