مدیرکل اداره امور اقتصاد و دارایی استان کرمان از الکترونیکی شدن بخش خزانه این اداره، به منظور شفاف سازی فعالیت‌های مالی دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید شیخ اسدی مدیر کل امور اداره اقتصاد و دارایی استان کرمان امروز در جلسه خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه رسانه‌ها بازوی توانمند مدیران و ادارات هستند، گفت: در سال‌های اخیر تحولات بسیار اساسی و بنیادی در حوزه‌های اقتصادی و زیرساخت‌های سرمایه گذاری استان به ویژه در بخش خصوصی و صنعت ایجاد شده است.

او افزود: استان کرمان، استان برخوردار از منابع و امکانات خدادادی و دارای ظرفیت‌های خوب اقتصادی است.

شیخ اسدی با اشاره به اینکه سیاست مالی، اقتصادی و نظارت بر اجرای قوانین مالی از جمله ماموریت‌های این اداره است، گفت: مدیریت سپرده‌های اجرایی، ساماندهی و مدیریت درآمد‌های عمومی استان، نظارت و راهبردی گزارش‌های مالی، ماهانه ۱۴۰ دستگاه اجرایی، مدیریت نقدینگی دستگاه‌های اجرایی در حوزه اعتبار جاری، عمرانی و ساماندهی و مدیریت حساب های بانکی، نهاد‌های اجرایی و انتقال تمام حساب‌ها به بانک مرکزی، از جمله فعالیت‌های حوزه نظارت مالی است.

او گفت: الکترونیکی شدن بخش خزانه این اداره از فعالیت‌های شاخص نظارت مالی است که برای شفاف سازی فعالیت‌های مالی دولت، تعدادحساب‌های دولتی، از ۳ هزارو ۶۶۰ فقره به ۸۸۴ مورد، کاهش یافته وتمامی حساب‌ها به بانک مرکزی منتقل شده است.

او تصریح کرد: واردات استان کرمان در چهار ماهه سال جاری ۱۱ هزار تن به ارزش ۷۳ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۴درصد از نظر وزنی و ۸۱ درصد از نظر ارزشی کاهش دارد.

او با اشاره به اینکه استفاده از اسناد خزانه اسلامی و اوراق تسویه، از ابزار‌های جدید برای پرداخت مطالبات بخش خصوصی است، عنوان کرد: در این خصوص سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان از این اوراق مورد استفاده قرار گرفته شده است.

شیخ اسدی با اشاره به راه اندازی سایت جدید این اداره به نشانی ke.mefa.ir، از عملکرد روابط عمومی واطلاع رسانی اداره اقتصادو دارایی استان کرمان قدردانی کردو افزود: این بخش از سال ۹۸ تاکنون توانسته است مقام‌های برتر کشور را در زمینه‌های گوناگون کسب کند که خود حایز اهمیت بوده و برای استان کرمان، از افتخارات محسوب می‌شود.

او تصریح کرد: سال ۹۸ درخصوص افزایش درآمد‌های استان وجلوگیری از فرار مالیاتی، تلاش هالی لازم انجام و به وصول ۴۵ تا ۴۹ میلیارد ریال درآمد مالیاتی منجر شده است.

او با اشاره به اینکه صادرات گمرکات استان در سال قبل ۴۲۵ هزار تن با ارزش ۸۸۸ میلیون دلار بوده است، گفت: این میزان نسبت به سال ۹۷ از نظر وزنی ۳۴ درصد و ارزش دلاری ۸۵ درصد افزایش دارد.

او بیان داشت: در چهار ماهه امسال ۱۲۸۶ میلیون سهم به ارزش ۱۹ هزار و ۵۴ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای معامله شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر تعداد سهم ۸ درصد و از نظر ارزش ۳۶۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

او تصریح کرد: صادرات امسال ۸۹ هزار تن به ارزش ۱۸۹ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۶ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل اداره امور اقتصاد و دارائی استان کرمان با اشاره به اینکه امسال ۸ درصد از سهمیه ماهیانه جلوتر هستیم و ۴۵ درصد سهمیه سالیانه وصول شده است گفت: در بخش درآمد غیرمالیاتی، عدد مصوب امسال ۳۴۰ میلیارد تومان است که ۶۱ میلیارد تومان عملکرد پنج ماهه استان است و ۴۴ درصد سهمیه ماهیانه و ۱۸ درصد سالیانه وصول شده است.

او عنوان کرد: میزان سپرده بانک‌های دولتی در پایان سال ۹۸ میزان ۴۳۶ هزار میلیارد ریال بوده که ۴۰ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته و مانده سپرده‌ها در پایان تیرماه ۹۹ میزان ۱۵ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال است.

او گفت: تاکنون ۱۸۷ ملک مازاد در ۱۸ دستگاه‌های اجرائی استان شناسائی شده که ۸۶ مورد از این املاک سند دارد و سند مابقی املاک دریافت نشده و از ۱۸۷ ملک شناسائی شده ۷۸ مورد مستندسازی و به تهران ارسال شده تا بتوانیم با توجه به اختیارات داده شده امسال آن‌ها را به فروش برسانیم.

او با اشاره به اینکه ۱۶ مجوز فروش املاک را دریافت کرده ایم، گفت: آمادگی لازم برای فروش این از طریق تشریفات قانونی هستیم که پول حاصل از فروش به استان برخواهدگشت.

او با اشاره به اینکه با وجود تحریم‌های ظالمانه و عدم فروش نفت نباید انتظار داشت خزانه وضعیت مطلوبی داشته باشد، گفت: ۴۸ هزار میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد و مولدسازی پیش بینی شد و این کار به مستندسازی دارائی‌های دولت نیز کمک می‌کند.

مدیرکل اداره امور اقتصاد و دارائی استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد منابع حاصل از فروش املاک مازاد به استان برمی گردد، گفت: ارزش ۱۸۷ ملک شناسایی شده در سطح استان حدود ۱۸۳ میلیارد تومان است که تا امروز تنها یک ملک به ارزش ۶۲ میلیون تومان فروخته ایم.

او درخصوص جذب سرمایه گذاری خارجی ثبت شده در استان بیان داشت: این جذب، ۲۸۳ میلیون دلار بوده که ۲۰۸ میلیون دلار مربوط به تولید و مونتاژ خودرو و بخشی مربوط به پروژه صاروج پارس، ریگان خودروی بم و ... است.

شیخ اسدی تصریح کرد: در سال ۹۸ درآمد‌های مالیاتی استان کرمان ۴۵۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۹۷ میزان ۴۹ درصد رشد داشت و در چهار ماهه امسال میزان وصول درآمد‌های مالیاتی تقریبا ۲۱۸۵ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ میزان ۷۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل اقتصادو دارایی استان کرمان، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم درآمد حاصل از فروش املاک مازاد از طریق قانونی کسری اعتبارات جاری دستگاه‌های اجرائی و تکمیل، وبرای طرح‌های سرمایه گذاری هزینه شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار