مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه روز‌های گرم امسال با کمترین مشکل و خاموشی پشت سر گذاشته شد،گفت : گاهی شب‌ها در اداره می‌خوابیدیم تا مردم دچار خاموشی نشوند.

روز‌های گرم با کمترین مشکل خاموشی پشت سر گذاشته شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید علی مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر ۱۰۰ درصد شهر‌ها و ۹۹.۸ درصد روستا‌های استان از روشنایی کامل برخوردار هستند.

او با بیان اینکه در حال حاضر هیچ روستای بالای پنج خانواری در سطح استان نداریم که روشن نباشد، گفت : هم اکنون ۲۵۳۹ روستا در استان کرمانشاه به شبکه برق متصل هستند.

 این مسئول افزود: شبکه برق در استان کرمانشاه با وسعت ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۳۷۰ کیلومتر مرز و ۱۴ شهرستان را در قالب ۷۸۵ هزار مشترک پوشش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از سهم ۸۳ درصدی مشترکین خانگی استان با تعداد ۶۵۲ هزار مشترک از مجموع مشترکین برق استان یاد کرد و ادامه داد: در بخش عمومی ۳۲۵۰ مشترک، در بخش کشاورزی ۷۸۴۰ مشترک، در بخش صنعتی ۳۱۱۱ مشترک و در بخش تجاری ۸۹۰۰ مشترک در سراسر استان داریم.

مرآتی میزان مصرف برق این تعداد مشترک را حدود ۹۸۹ میلیون کیلوات ساعت اعلام کرد و افزود: استان کرمانشاه سهم ۲.۱ درصدی از برق مصرفی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

او گفت: سهم بخش خانگی از مصرف برق در کرمانشاه ۴۴ درصد و بالاتر از متوسط کشور، سهم بخش عمومی (مدارس، ادارات و ...) ۱۸.۷ درصد و حدود دو برابر مصرف کشور، سهم مصرف بخش کشاورزی ۱۳ درصد و پایین‌تر از میانگین کشور، سهم بخش صنعت ۱۱.۹ درصد و کمتر از نصف میانگین مصرف کشور، سهم بخش تجاری یازه درصد و نزدیک به میانگین مصرف کشور و مابقی نیز سهم بخش روشنایی معابر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به عملکرد پنج ماهه امسال شرکت توزیع برق استان داشت و افزود: در این مدت ۶۵۶۴ مشترک جدید در استان اضافه شد.

او از برق رسانی به شش روستای استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در این مدت در کنار توسعه شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف، ۱۱۲ پست هوایی نیز ایجاد کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از وضعیت مصرف برق و روز‌های سختی که تابستان امسال گذراندیم هم یاد کرد و ادامه داد: اگرچه میزان مصرف در فصل گرمای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود یازده درصد بیشتر بود، اما با مدیریتی که در مصرف داشتیم، میزان پیک پنج درصد نسبت به سال گذشته بالا رفت.

مرآتی با بیان اینکه پیک بار شب امسال در تاریخ هشتم مرداد و به میزان ۷۸۶ مگاوات رخ داد، افزود: پیک مصرف پارسال ۷۳۸ مگاوات بود.

او گفت: با وجود همه این مشکلات فصل گرما را با کمترین مشکلات و خاموشی پشت سر گذاشتیم و حتی گاهی شب‌ها را در اداره می‌خوابیدیم تا وضعیت شبکه را رصد کنیم و مردم دچار خاموشی نشوند.

ادارات بزرگترین بدهکار شرکت توزیع برق

مدیرعامل شرکت تزویع برق استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به مطالبات شرکت توزیع برق استان کرمانشاه داشت و از رقم ۱۵۰ میلیارد تومانی این مطالبات یاد کرد و ادامه داد: ۵۰ درصد این رقم مربوط به ادارات دولتی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خواستار همکاری بیشتر مشترکین برای پرداخت مطالبات برق شد تا بتوان خدمات برق‌رسانی را در حوزه‌های مختلف گسترش داد و افزود: شرایط بیماری کرونا که مقرر شد در زمینه پرداخت قبوض برق به مشترکین تا اردیبهشت ماه زمان داده شود، تا حدودی بر وضعیت مطالبات اثرگذار بود.

مراتی درباره وضعیت تلفات برق در استان کرمانشاه گفت: بر اساس آمار پنج ماهه امسال میزان تلفات برق در کرمانشاه به ۱۲.۸ درصد رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱.۵ درصد کمتر است.

سرقت‌ها را گزارش کنید

او از معضل سرقت که شرکت توزیع نیروی برق به شدت با آن مواجه است هم یاد کرد و افزود: این سرقت در دو بخش انرژی و تجهیزات و کابل‌های شبکه رخ می‌دهد.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه،گفت: سرقت انرژی مربوط به انشعابات غیرمجاز است و یا برخی از مشترکین که کنتور هم دارند، اما با دست کاری کنتور هزینه واقعی برق را نمی‌پردازند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.