مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان از رشد ۱۲۷ درصدی ساخت و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی خبر داد

خلیلی مدیر کل آموزش و پرورش زنجانعلی خلیلی مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، از رشد ۱۲۷ درصدی ساخت و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: از ۸۱ خانه ورزش روستایی در شهریور ۹۸ به ۱۸۴ خانه در حال حاضر رسیده ایم.

او افزود: توسعه و گسترش ورزش در شهرستان‌ها و بویژه روستا‌ها از اهداف اصلی و مهم این اداره کل قرار گرفته و آمار مذکور نیز تلاش‌های صورت گرفته در این راستاست.

خلیلی با اشاره به پتانسیل بالای ورزشکاران و جوانان استان زنجان تاکید کرد: افزایش ۵۵ درصدی و رسیدن از عدد ۱۳۹ در  سال گذشته به ۲۱۶ در سال ۹۹ در کسب سهمیه و بدست آوردن مدال‌های بازی‌های آسیایی، جهانی و بین المللی مبین این موضوع است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان تعداد ورزشکاران سازمان یافته در سال  گذشته را ۵۳ هزار و ۴۵۷ نفر و طی امسال ۵۳ هزار و۹۴۶ نفر اعلام کرد و افزود: این رقم ۹۱ درصد  افزایش را نشان می‌هد.

او همچنین ۸.۵۱ درصد پیشرفت در صدور مجوز فعالیت باشگاه‌های ورزشی جهت کمک به اشتغال زایی و توسعه ورزش در سطح استان را یادآور شد و خاطر نشان کرد: این مجوز‌ها از ۳۲۹ مجوز در سال گذشته به ۳۵۷ عدد افزایش داشته است.

مسئول ورزش و جوانان استان با تاکید بر اهمیت ورزش و سلامتی بانوان به عنوان محور‌های اصلی و محرک توانمند در خانواده‌ها اظهار داشت: ۴۰ درصد رشد در بخش توسعه ورزش بانوان و فعال کردن طرح‌های ورزش بانوان در مسیر تحقق این هدف صورت گرفته است و تا کنون ۷ طرح در استان اجرا شده و در حال اجراست واین در حالی است که در زمان مشابه سال گذشته ۵ طرح اجرایی شده است.

 خلیلی اقدامات معاونت امور جوانان در سال ۹۹ را نیز ۴ مورد صدور مجوز مرکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده، ۷ مورد تجهیز خانه‌های جوان مرکز استان و شهرستان ها، ۱۱ مورد صدور و تمدید مجوز سازمان مردم نهاد، ۲۲ مورد تعداد تفاهم نامه‌های منعقده با سازمان‌های مردم نهاد جوانان به منظور حمایت از طرح‌ها و برنامه‌ها و ۱۰ مورد برگزاری ستاد امور جوانان در سال گذشته تا ۹۹ اعلام کرد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.