مدیرکل کمیته گیلان از اجرای طرح ملی حمایت از صنایع روستادوست خبر داد و گفت: ایجاد اشتغال و درآمد پایدار با رعایت کرامت مددجویان از اهداف این طرح است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،عباس اهرابی، مدیر کل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان گفت: یکی از مسائل مهم در اشتغالزایی روستایی، تنوع و بازدهی پایین طرح‌های تولیدی در این مناطق است بنابراین در این راستا این نهاد حمایتی در سال جهش تولید طرح ملی حمایت از صنایع روستادوست  را برگزار می‌ کند.

او با بیان اینکه ایجاد اشتغال و درآمد پایدار با رعایت کرامت کمک شوندگان در صدر برنامه‌های این نهاد برای توانمندسازی خانواده‌های نیازمند قرار دارد، افزود:شناسایی فرصت‌های جدید و نوآورانه اشتغال در مناطق روستایی یکی از اهداف مهم اجرای طرح ملی صنایع روستادوست است.

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان گفت: تقویت بهره وری در تولید و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و محروم و نیز حمایت از مخترعان، صاحبان ایده‌های صنعتی نوآورانه، شرکت‌های دانش بنیان و سایر فعالان این عرصه از دیگر اهداف این طرح است.

اهرابی ، با برشمردن ویژگی‌های صنعت روستادوست، افزود: همه محصولات نوآورانه، دارای فن ساده و قابل پشتیبانی در روستا و اجرای طرح‌هایی که در مقیاس کوچک روستایی مقرون به صرفه باشد، شامل این رویداد می‌شود.

او  با اشاره به نحوه شرکت در این رویداد، گفت: صاحبان محصولات یا ایده‌های صنعتی با ویژگی‌های صنعت روستادوست می‌توانند طرح خود در سامانه رویداد به آدرس www.emdad.ir ثبت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان، به جوایز مشارکت در این مسابقه بزرگ اشاره کرد و افزود: مزایای این رویداد شامل جوایز نقدی برای سه طرح برتر، نمایش محصولات در نمایشگاه بین المللی و معرفی محصولات به بازار‌های هدف است.

اهرابی تصریح کرد: تسهیلات قرض الحسنه برای طرح‌های منتخب، سرمایه گذاری از سوی کمیته امداد یا سایر شتاب دهنده‌های حاضر در نمایشگاه و امکان اجرای پایلوتی طرح از دیگر مزایایی است که به شرکت کنندگان در این رویداد اعطاء می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.