مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت:تعداد سایت مخابرات با تکنولوژی ۴G از ۳۵۰ مورد در سال ۹۶ اکنون به ۵۰۰ عدد رسیده است.

آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ضمن تشریح اقدامات و پروژه‌های مخابراتیِ انجام شده طی چند سال اخیر درسه حوزه تلفن ثابت، ارتباطات سیار و دیتا در سطح کردستان گفت:از آنجاییکه تلفن ثابت به عنوان اولین و پایدارترین وسیله ارتباطی همچنان مورد استقبال و اعتماد مشتریان قرار دارد؛ مخابرات منطقه با در نظرگرفتن این اصل، در راستای توسعه کیفی و کمی این حوزه اقدامات چشمگیری داشته است.

حکمت به توسعه کیفی تلفن ثابت اشاره کرد و گفت:استفاده از نسل‌های جدید و تجهیزات نوین تلفن ثابت از جمله سافت سویچ در مراکزکم ظرفیت در ابتدا و سپس در مراکز پرظرفیت و بهره گیری ازتکنولوژی جدید بر بستر فیبر نوری با استفاده از تلفن ثابت از اقدات انجام شده در این حوزه است.

او ارائه سرویس SIPPHONE بربستر فیبرنوری به مشتریان استان را یاد آور شد و خاطر نشان ساخت: سرویس SIP PHone یک اکانت یا خط تلفن با استفاده از دسترسی فیبر نوری و تجهیزات سافت سویچ در مراکز مخابراتی می‌باشد که مخابرات به مشترکینی که از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنندارائه می‌دهد در ضمن مشترکینی که از سرویس SIPPHONE استفاده می‌نمایند می‌توانند بدون هیچگونه از تجهیزات اضافی در منزل از سرویس اینترنت مخابرات بهره‌مند شوند. (به عبارتی مودم SIPPHONE امکان ارائه سرویس اینترنت را دارا می‌باشد)

مدیر مخابرات منطقه کردستان اعلام کرد:در پایان سال ۹۶ تعداد ۷۳ مشترک SIPPHONE در استان داشتیم که در حال حاضر این رقم به سه هزار و ۴۰۸ مشترک رسیده است.

او توسعه‌های کمی در حوزه تلفن ثابت را برشمرد و افزود: در پایان سال ۹۶، ۱۸۶ کافوی نوری در استان نصب و راه اندازی شده بود که هم اکنون تعداد ۲۱۳ کافوی نوری در استان موجود است.

حکمت به توسعه و تقویت زیرساخت‌های مخابراتی در حوزه تلفن همراه اول مخابرات اشاره داشت و تصریح کرد: با سرمایه گذاری‌های انجام شده شاهد ارتقاء کیفی و کمی شاخص‌های مد نظردر این زمینه هستیم که اعلام رضایتمندی مشتریان از خدمات و محصولات سرویس‌های قابل ارائه دلیلی برای این مهم است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان مشتریان تلفن همراه اول مخابرات را تاپایان سال ۹۶ یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۴۵ مورد اعلام کرد و ابرازداشت: تعداد مشتریان تلفن همراه اول مخابرات در سطح استان در حال حاضر ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۲۵۵ مورد است که نسبت به سال ۹۶ منجرب به رشد ۹۶ درصدی شده است.

حکمت بابیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه اول مخابرات تا پایان سال ۹۶ دراستان ۹۶.۴۵ درصد بوده است گفت: هم اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه اول به ۱۲۸ درصد رسیده است.

او اضافه کرد:در پایان سال ۹۶ تعداد ۳۴۸ سایت دارای تکنولوژی ۳G در استان وجود داشت که هم اکنون تعداد ۴۰۲ سایت دارای تکنولوژی ۳G نصب و راه اندازی شده است.

حکمت تعداد سایت‌های دارای تکنولوژی ۴G تا پایان سال ۹۶ را ۳۵۰ سایت اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۵۰۰ سایت تکنولوژی ۴G در استان وجود دارد.

او با بیان اینکه توسعه بر روی باند پهن موبایل از راهبرد‌های اساسی مخابرات است خاطرنشان ساخت: توسعه خدمات موبایل در روستا‌ها براساس اصل مشتری مداری و اجرای عدالت اجتماعی در راستای ارائه خدمات یکسان به مشتریان مد نظر مخابرات می‌باشد که در تحقق این مهم توان و تلاش خودرا بکار گرفته ایم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: در سال ۹۶ تعداد ۸۸۵ روستا تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول قرار داشتند که هم اکنون تعداد روستا‌های بهره‌مند از خدمات و سرویس‌های تلفن همراه اول به ۹۳۸ مورد رسیده است.

او در ادامه به اهمیت اینترنت و نقش دیتا در زندگی روزمره مردم در عصرجدید تحت عنوان "عصر تکنولوژی و ارتباطات " گفت: برای توسعه‌ی کمی وکیفی دیتا و اینترنت مخابرات در استان، ضمن استفاده حداکثری از تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود بیشترین و قابل توجه‌ترین اقدامات برای ارتقاء کیفی و کمی این حوزه صورت گرفته است که افزایش ظرفیت پهنای باند استان از ۲۹ (۱STM) در سال ۹۶ به ۱۲۲ (۱STM) درسال ۹۹ دلیلی برای اثبات تحقق این مهم است که بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه پورت‌های منصوبه ADSL تا پایان سال ۹۶، ۱۴۵ هزار و ۳۷۶ مورد بوده است یادآور شد: در حال حاضر ۱۶۸ هزار ۵۷۲ پورت منصوبه ADSL در استان وجود دارد که مخابرات منطقه آمادگی خود را برای واگذاری آن‌ها به متقاضیان اعلام می‌دارد.

حکمت تعداد روستا‌های برخوردار از اینترنت پرسرعت در سال ۹۶ را ۴۵۰ روستا برشمرد و بیان کرد: هم اکنون تعداد ۵۱۰ روستا از مزایای اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند.

او همچنین توجه مخابرات را به توسعه کیفی در این حوزه، جهت فراهم نمودن شرایط لازم برای استفاده از آخرین تکنولوژی‌های نوین مخابراتیِ روزدنیا توسط مشتریان مطرح نمود و اظهارداشت: توسعه FTTH به عنوان راهبرد توسعه استان یکی از برنامه‌ها و استراتژی‌های مخابرات منطقه بود که در این شاخص موفقیت‌های چشمگیری داشته ایم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: تعداد مشتریان FTTH مخابرات در سال ۹۶ از ۱۵۱ مورد به دو هزار و ۷۵۵ مشترک رسیده است که از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

او به توسعه پهنای باند اینترنت برروی کابل مسی (توسعه VDSL) دراستان اشاره کرد و ابرازداشت: خوشبختانه دراین حوزه عملکرد قابل توجهی داشته ایم که افزایش ۷۲۳ مشترک VDSL دراستان نسبت به سال ۹۶ مهر تاییدی براین مهم است.

حکمت با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته برای تقویت و توسعه دیتا و اینترنت مخابرات در حوزه باند پهن اینترنت (FTTH,VDSL,ADSL) مطلوب و مناسب ارزیابی شده است اعلام کرد:خوشبختانه در سال ۹۸ و سه ماهه اول ۹۹ موفق به کسب رتبه اول کشوری در تحقق شاخص‌های عملکردی حوزه دیتا شده ایم.پ

مدیر مخابرات منطقه کردستان به توسعه زیرساخت‌های مخابراتی با صرف اعتبار و سرمایه گذاری‌های چشمگیر اشاره کرد و افزود: مخابرات منطقه کردستان بیش از سه هزار و ۹۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری روستایی ایجاد نموده که ۱۱۶ کیلومتر آن را در سه ماهه اول سال جاری اجرا شده است که با این اقدام مخابرات منطقه حائز رتبه اول کشوری در اجرای کابلکشی نوری روستایی شده است.

حکمت با اعلام این مهم که در چند سال اخیر راهبرد اصلی مخابرات، توسعه بر روی تامین و ایجاد زیرساخت‌های متناسب با تکنولوژی جدید است افزود: در این راستا توسعه‌های جدید صرفا بر مبنای فیبرنوری بنا شده است که این امر ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی بربستر آخرین تکنولوژی‌های مخابراتی را به دنبال داشته است.

او دورنمای ارتباطی استان را به واسطه اقدامات و پروژه‌های اجرا شده در مجموعه مخابرات را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اجرای شبکه گسترده فیبرنوری با چهار هزار و ۷۵۵ کیلومتر نسبت به مساحت کل استان بسیار قابل توجه و چشمگیر است که می‌تواند چشم اندازی روشن در توسعه ارتباطات متناسب با تکنولوژی‌های جدید در آینده ارائه دهد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به اینکه مخابرات یکی از زیرساخت‌های اساسی توسعه درتمام حوزه‌ها بخصوص در بخش‌های اقتصادی استان است خاطرنشان ساخت:وضعیت مطلوب کنونی مخابرات براساس توسعه و ایجاد زیرساخت‌های لازم با سرمایه گذاری‌های صورت گرفته نوید بخش آینده روشن مخابرات و خدمات قابل ارائه این مجموعه در آینده است که امیدوارم نقش پررنگ تری در توسعه استان داشته باشیم.

حکمت به شرایط خاص فعلی استان که بیشترین فعالیت‌ها و نیاز‌های مردم در قالب استفاده ازفضای مجازی و بستر‌های اینترنتی تامین می‌شود تصریح کرد: قطعا تامین و رفع نیاز‌های ارتباطی و زیرساخت‌های آن بر کیفیت زندگی مردم موثر است.

او جایگاه کردستان در حوزه مخابرات را نیز مناسب ارزیابی کرد و اظهارداشت: براساس ارزیابی‌های ادواری صورت گرفته توسط شرکت مخابرات ایران، این مجموعه امتیاز عملکردی مطلوبی در غالب حوزه‌ها بلاخص حوزه‌هایی که مستقیما با وضعیت ارتباطی مردم سنجیده می‌شوند دارا است.

حکمت افزود: از آنجاییکه دیتا و اینترنت نیاز اصلی مردم است و مجموعه مخابرات منطقه کردستان درراستای ایجاد زیرساخت‌ها، توسعه وپاسخگویی مناسب به مطالبه مشتریان در این بخش موفق عمل کرده است که کسب رتبه نخست کشور در مجموعه باند پهن اینترنت شامل (ADSL,VDSL,FTTH) درسال ۹۸ و سه ماهه اول سال ۹۹ شاهدی بر این مدعی است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار کرد: براساس برنامه‌ها و استراتژی‌های انجام شده مخابرات منطقه کردستان در حوزه تلفن ثابت نیز جایگاه مناسبی داریم بطوریکه کسب رتبه دوم در این حوزه موید این مهم است.

حکمت به تشریح عملکرد حوزه اطلاع رسانی و شاخص‌های اعلام شده اشاره کرد و یادآور: این حوزه رتبه سوم کشوری در سه ماهه اول سال جاری را به خود اختصاص داده است.

او ابرازامیدواری کرد که با سرمایه گذاری در استان، تلاش و همدلی پرسنل مخابرات منطقه وحمایت‌های مادی و معنوی توسط مسولان ارشد شرکت مخابرات ایران و مسولان استانی شاهد پیشرفت و موفقیت بیش از پیش مخابرات منطقه کردستان باشیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اعلام اینکه فعالیت‌های مخابرات فرابخشی و فرا سازمانی هستند افزود: در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه کمی و کیفی خدمات مخابراتی و ارائه خدمات درخور به مردم استان، نیازمند همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های خدمات رسان هستیم که امیدوارم این تعامل و همراهی بیش از پیش تداوم داشته باشد.

او همچنین به نگرش مردم در مورد تشعشعات سایت‌های مخابراتی بخصوص سایت‌های موبایل اشاره کرد و گفت: از آنجاییکه تا کنون هیچ ضرر و زیانی ناشی ازتبعات در مجاورت بودن این سایت‌ها اثبات نشده است خواستار تغییر نگرش مردم نسبت به این امرشد.

حکمت، تداومِ همراهی و همکاری مردم را برای تعبیه سایت‌ها و دکل‌های مخابراتی در محل‌های مشخص شده را موجب سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های مخابراتی دانست و اظهارداشت:این مهم موجب ارائه به موقع خدمات وسرویس‌های مخابراتی به شهروندان و منبعی برای توسعه استان می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به کمبود و محدودیت‌های منابع اشاره داشت و افزود: با انجام کار‌هایی که مبتنی برتوان داخلی به لحاظ تجهیزاتی، نیروی کار و تخصص پرسنل توانسته ایمکه بخشی این محدودیت‌ها را جبران نماییم.

او در پایان به اهداف و برنامه ریز‌های کارشناسی شده در راستای اجرای دقیق و تحقق اهداف شرکت مخابرات ایران و همسو با آن در منطقه کردستان اشاره کرد و افزود: امیدوارم بایاری پروردگار، حمایت‌های مسولان ارشد و تلاش همکاران موجبات رضایتمندی بیشتر مردم و ارائه خدمات مطلوب متناوب با خواست و نیاز مشترکین بیش از پبش فراهم شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.