مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت:در چهارماهه نخست امسال ۲۲۰ میلیارد ریال در زمینه ظرفیت‌سازی و ارتقای کیفیت شبکه تلفن ثابت، ارتباطات سیار دیتا، سیستم‌های انتقال و ارائه خدمات سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: حذف کابل اقماری از طریق ایجاد مرکز مستقل در ۲۳ روستا با مجموع یک هزار و ۹۲۰ خط تلفن و یک هزار و ۱۵۲ پورت ADSl از جمله این اقدامات بوده است.

او به افزایش هشت تا ۱۰ برابری ظرفیت core شبکه دیتای استان با اجرای پروژه IPNI اشاره کرد و افزود: امسال ۱۰ دستگاه سوییچ در مراکز شهری استان به منظور افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت نصب شد.

مدیر شرکت مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: ارتقای سامانه BRAS با پهنای باند ۱۰ گیگابایت و افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت قبلی و تعویض سوییچ و S-Mux از رده خارج از دیگر اقدمات انجام شده در سال جاری است.

حکمت نصب و راه اندازی ۳ تجهیز CWDM، ۶ لینک رادیو، ۱۷ تجهیز PDH، نصب، راه اندازی و افزایش ظرفیت SDH ۶ عدد در ۳۲ نقطه برای افزایش ظرفیت انتقال استان را از دیگر سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در طول چهار ماه گذشته از امسال عنوان کرد.

او اضافه کرد: در این مدت تعویض سوییچ تلفن ثابت، ADSL و VDSL در هشت نقطه استان با مجموع ظرفیت یک هزار و ۱۶۸ پورت اجرا شد و ظرفیت up link مراکز روستایی در ۱۲ مرکز توسعه یافت.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به افزایش چهار درصدی نفوذ تلفن همراه اول در استان، گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه بیش از ۲۰۰ سایت به تکنولوژی ۳ G و ۴ G ارتقا یافت.

انجام عملیات ۱۱۶ کیلومتر کابل کشی فیبر نوری روستایی و کسب رتبه اول کشور در این شاخص، ارتقای ظرفیت پهنای باند استان از ۲۰ به ۳۰ گیگ و اجرای پروژه ip release برای مدیریت ظرفیت IP‌های استان، از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری است که حکمت به آن‌ها اشاره کرد.

در حال حاضر بیش از ۴۹۹ هزار مشترک تلفن ثابت در کردستان وجود دارد و ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۱۶ درصد است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.