مدیرعامل شرکت ساتکاب گفت: تحقق شعار سال نیاز به چند شاخص و عامل موثر از جمله شناسایی موانع تولید و غیره در کشور دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ولی علاءالدینی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساتکاب، در برنامه زنده رادیویی با اشاره به چرخه حضور و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ در حوزه‌های مختلف برای ورود به عرصه تولید و بازار، از ایده پردازی تا گذر از مراحل ارائه طرح در زمینه برق گفت: گذر از سیکل قوانین دست و پاگیر و پیچیده کنونی در اغلب موارد خارج از توان شرکت‌های استارتاپ و غیره است و مسلماً امکان ادامه حضور و ثبات در شرایط اقتصادی و بازار را از آن‌ها سلب می‌کند.

علاءالدینی تسهیل سازی قوانین، رفع موانع تولید و حضور در بازار، تولید بدون کارخانه را از جمله شاخص‌هایی ذکر کرد که می‌تواند باعث رشد تولید و اقتصاد کشور با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های استارتاپ و دانش بنیان در کشور را موجب شود.

در ادامه این برنامه اقبال شاکری نماینده مجلس نیز ضمن تایید سرعت دهی بر روند حرکت و فعالیت شرکت‌های استارتاپی، تولید بدون کارخانه را تسهیل کننده فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ دانست و افزود: ما نیز در حال حاضر در این مسیر حرکت می‌کنیم و سعی داریم یکپارچگی چرخه تولید را با حمایت خود از این شرکت‌ها عملیاتی کنیم.

او تعامل با اندیشکده ها، آسیب شناسی‌های لازم در زمینه نیاز بازار و تسهیل حضور استارتاپ‌ها در عرصه تولید و بازار را پارامتری ذکر کرد که با لحاظ کردن شاخص دلسوزی عاملان در این عرصه می‌تواند فرآیند تولید را در کشور و در نهایت جهش تولید محقق سازد.


بیشتر بخوانید


در ادامه این میز تخصصی سعید رمضان زرندی؛ کارشناس حوزه کسب و کار و کارآفرین، معضل اصلی کارآفرینی را ارتقاء شناخت همگانی به موضوع کسب و کار‌های نوپا و استارتاپ‌ها ذکر و تصریح کرد: اعتمادسازی به حوزه‌های کسب و کار باعث ارتقاء کارآیی در کشور خواهد شد و سازمان‌های دولتی و اجرایی و قانونگذاری در این میان نقش مهمی را ایفاء می‌کنند.

مجتبی حاجبی کارآفرین اقتصادی نیز قوانین مدون در حوزه فعالیت شرکت‌های نوپا و دانش بنیان و مدیریت و فرماندهی مطلوب در این حوزه را خلاء فعلی جامعه در این زمینه دانست و گفت: ایجاد مرکزی برای ساماندهی به ایده‌های ارائه شده در حوزه‌های استارتاپ‌ها و حذف قوانین دست و پا گیر می‌تواند موجب شتاب دهی این شرکت‌ها در کشور و رشد اقتصادی شود.

مدیرعامل شرکت ساتکاب نیز ضمن تایید قوانین دست و پاگیر در عرصه تولید نزد شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ که مجهز به دانش نوین هستند، رصد مشکلات این گروه و تصویب قوانین مفید مورد نیاز، ارائه تسهیلات مورد نیاز در حجم‌های مورد نظر را عامل موثر در پیشبرد فعالیت این شرکت‌ها ذکر و اظهار کرد: وزارت نیرو با شناخت صحیح بازار و نیاز‌های موجود به درستی در این مسیر گام برداشته است و مصداق عینی آن افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق در قالب پویش#هرهفته_الف_ب_ایران است که با اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان در نقاط مختلف ایران عملیاتی می‌شود.

او در ادامه با تاکید بر اینکه تولید بدون کارخانه را عامل مهمی در تسهیل سازی و شتاب دهی به روند تولید در کشور دارد تصریح کرد: برخی از شرکت‌های استارتاپ با در اختیار داشتن علم و دانش و ایده‌های مطلوب و گذر از مراحل پیش بینی شده توانسته اند با حضور در مراکزی مانند حسینیه‌ها و راه اندازی کسب و کار‌های کوچک، موفقیت خوبی را در عرصه تولید داشته باشند. هرچند که برای ادامه مسیر و ثبات درآمد نیاز به بازاریابی و کسب مجوز‌های استاندارد‌های خارجی و داخلی نیز با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

شاکری نماینده مجلس نیز در ادامه ضمن هشدار به سازمان‌های ذی صلاح و در ارتباط با شرکت‌های استارتاپ و دانش بنیان که همکاری و تعامل مناسبی در حل مشکلات این گروه ندارند، افزود: هم اکنون وقت مناسبی برای اخطار به برخی از نهاد‌های اجرایی و غیره است که در صورت عدم همکاری با شرکت‌های استارتاپ و دانش بنیان برای پیشبرد امور، توقعی برای تعامل برای اخذ همکاری وتخصیص بودجه‌های مورد نظر خودشان از مجلس را نداشته باشند.

مدیرعامل ساتکاب از پرداخت هزینه سفر و اقامت استارتاپ‌ها در رویداد‌های نمایشگاه‌های بین المللی خبر داد.

او با اشاره به تعیین وظیفه «حمایت ویژه از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در حوزه صنعت آب، برق و تجدیدپذیرها» از سوی وزارت نیرو گفت: ساتکاب تاکنون با مذاکرات صورت گرفته با پژوهشگاه علوم و تحقیقات، معاونت علم و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و غیره حمایت و تسهیلات خوبی از این شرکت‌ها به عمل آورده است.

این مفام مسئول توسعه صادرات و بازاریابی و ثبات درآمد برای این شرکت‌ها را از جمله دیگر اقدامات شرکت ساتکاب ذکر و تصریح کرد: در این راستا با توجه به برگزاری نمایشگاه صنعت آب و برق و انرژی ایران در مهرماه سال گذشته در کشور افغانستان و تاکید وزیر نیرو به ساتکاب به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ فعال در صنعت آب و برق، اقدام به دعوت از این شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه فوق و پرداخت هزینه بلیط و اقامت آن‌ها در هتل محل برگزاری نمایشگاه در کشور افغانستان، به منظور معرفی توانمندی‌های خود و بهره برداری از این فرصت جهت رونق و جهش اقتصادی کرده است.

علاءالدینی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ را رویکردی دوسویه دانست که برای دولت و بخش خصوصی مثمرثمر خواهد بود.

به گفته او راه اندازی پویش هرهفته_الف_ب_ایران، تحقق پروسه خاموشی صفر را از جمله نمونه‌های عینی دانست که با تاکید ویژه وزیر نیرو بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و رشد اشتغالزایی و تحقق جهش تولید در کشور محقق شده است.

او با بیان اینکه طبق دستور وزیر نیرو، کاهش ۱۰۰۰ مگاوات از کاهش مصرف انرژی درسال ۹۹ می‌بایست از محل مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها محقق شود گفت: این فرصتی بود که در اختیار استارتاپ‌ها قرار گرفت. با توجه به اینکه هزینه راه اندازی هر نیروگاه با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، ارزش تعریف و تحقق این پروژه بسیار بارز و قابل توجه است. البته پروژه‌های دیگری نیز مانند سازگاری با کم آبی، مدیریت مصرف انرژی، راه اندازی نیروگاه‌های کوچک و بزرگ، تولید محصولات صنعت آب و برق و غیره نیز در سال‌های اخیر با حضور این شرکت‌ها عملیاتی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار