رئیس مرکز بهداشت گلستان از شیب نزولی کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، جعفری رئیس مرکز بهداشت گلستان در جلسه استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: شهرستان‌های آق قلا، بندر ترکمن و گمیشان در آستانه زرد شدن هستند.

او افزود: شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در آستانه زرد شدن و سایر شهرستان‌های استان در مرز قرمز هستند.

جعفری گفت: در مجموع شاهد سیر نزولی در استان هستیم و می‌توانیم امیدوار باشیم طی هفته‌های آینده به سمت زرد شدن استان حرکت کنیم.

او در رابطه با تعریف وضعیت سفید در شهرستان ها افزود: اگر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان کمتر از یک نفر و معادل  75 صدم درصد نفر به کرونا مبتلا شوند آن شهرستان در وضعیت سفید قرار می گیرد.

رئیس مرکز بهداشت گلستان در رابطه با سختگیری در رابطه با بازگشایی رستوران ها گفت: رستوران ها در شرایط زرد شهرستان ها بازگشایی شدند اما از آنجایی که ضوابط بهداشتی را رعایت نکردند این سخت گیری ها انجام می شود.

322 بیمار کرونایی در گلستان بستری هستند

عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جلسه ستاد استانی کرونا گفت: در حال حاضر ۳۲۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۱ بیمار در ای. سی. یو و ۳۰ بیمار به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

او با بیان اینکه شیوع کرونا در استان در شیب نزولی قرار دارد، افزود: طی ۱۰ روز گذشته مردم ضوابط بهداشتی را به خوبی رعایت کردند و همین امر موجب کاهش آمار ابتلا شد و امیدواریم در ایام تاسوعا و عاشورا هم ضوابط بهداشتی رعایت شود.

فاضل گفت: اگر تا روز جمعه شهری به وضعیت سفید برسد اجازه برگزاری مراسم دسته روی هیئت‌های عزاداری در آن شهر‌ها صادر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در ۷ ماه گذشته مشکلات معیشتی و اقتصادی برای بسیاری از اقشار جامعه به وجود آمد و با کاهش روند نزولی شیوع این بیماری در استان طی ۲ تا ۴ هفته آینده انتظار داریم از ابتدای مهرماه مشکل خاصی به وجود نیاید.

فاضل افزود: در حال حاضر وضعیت گلستان قرمز نیست بلکه در وضعیت هشدار قرار داریم یعنی یک مرحله پایین‌تر از وضعیت قرمز، به همین دلیل از گلستانی‌هایی که ساکن سایر استان‌ها هستند و دوست دارند همانند سال گذشته مراسم تاسوعا و عاشورا را در شهر‌های خود بگذارنند درخواست می‌کنیم مسافرت خود را به تعویق بیندازند.


او گفت: هر چقدر در ایام تاسوعا و عاشورا مسافرت کمتری داشته باشیم امکان انتقال کرونا کاهش پیدا می‌کند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: از ابتدای شیوع کرونا در گلستان تا کنون ۷۴۹ بیمار قطعی مبتلا به کرونا فوت کرده اند.


فاضل افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر بر اثر کرونا در استان جان باخته اند، ۴۰ نفر بستری و ۵۲ مورد هم ترخیص شده اند.

 

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.