معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از شرکت ۶۴ هزار دانش آموز کردستانی در آزمون‌های مشاوره‌ای خبر داد.

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با تسلیت ماه محرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به تشریح عملکرد و موفقیت‌های حوزه مشاوره تربیتی و تحصیلی استان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ پرداخت.

او برگزاری آزمون‌های مشاوره‌ای ویژه دانش آموزان متوسطه اول را یکی از اقدامات این حوزه بر شمرد و گفت: این آزمون‌ها با شرکت ۶۴ هزار نفر از دانش آموزان برگزار شد.

نریمانی برپایی ۲۰۰ کارگاه آموزشی با موضوعات بهداشت روان برای دانش آموزان و والدین در مدارس، برگزاری کارگاه توانمندسازی و گسترش نقش مشاوره‌ای کارکنان با شرکت ۲ هزارو ۸۱۸ نفر از کارکنان مدارس و برگزاری کارگاه ویژه دانش آموزان همیار مشاور و آموزش ۲۰۷۷ نفر از دانش آموزان همیار مشاور را از دیگر اقدامات این حوزه اعلام کرد.

به گفته اودر طول سال تحصیلی گذشته کارگاه ویژه رابطان مدارس ابتدایی با شرکت ۴۷۷ نفراز رابطان و کارگاه توانمندسازی ویژه دانش آموزان، والدین و کارکنان مدارس متوسطه دوم در ۳۲۲ مدرسه استان برگزار شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان آموزش مهارت‌های ده گانه زندگی به ۱۹۴۸۰ نفر از دانش آموزان سه دوره تحصیلی، برگزاری ۱۶ کارگاه آموزشی ویژه هدایت تحصیلی برای مدیران مدارس متوسطه اول و برگزاری برنامه‌های ویژه هفته معرفی مشاغل و ارائه ۱۰۰ عنوان بروشور و تولید محتوا در فضای مجازی با اولویت شبکه شاد از دیگر اقدامات این حوزه بوده است.

او در پایان ارائه خـدمات مشاوره‌ای تلفنی در ایام کرونا برای ۲۵ هزار نفر از دانش آموزان، معلمان و والدین در ۱۷ مرکز و هسته مشاوره با موضوعات کاهش فشار‌های روانی ناشی از بیماری کرونا، راهنمایی دانش آموزان در خصوص هدایت تحصیلی و نحوه صحیح انتخاب رشته را از دیگر اقدامات مشاوره تربیتی و تحصیلی عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.