رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی مهاباد گفت: در ایام محرم، بیش از ۲ هزار عدد ماسک رایگان در بین عزاداران حسینی توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام یاسر آقامحمدی رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی مهاباد با اشاره به اینکه هر شب بیش از ۲ هزار عدد ماسک رایگان نیز در بین سوگواران توزیع می‌شود، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: قبل از ایام محرم طی فراخوانی از هیات‌های مذهبی این شهرستان دعوت شده تا در شرایط کرونا و طبق سفارشات ستاد ملی با کرونا رفتار کنند.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: هر شب آیین عزاداری از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۱۵ در صحن باز ارتش و همچنین از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ هم در محیط باز محوطه خانه‌های سازمانی سپاه با رعایت کامل موارد بهداشتی برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


آقا محمدی با بیان اینکه آیین‌های عزاداری با رعایت آیین نامه بهداشتی در مهاباد اجرا می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌های هیات‌های مذهبی این شهرستان طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا و با رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود.

او ادامه داد: امسال با توجه به وضعیت شیوع کرونا مراسم عزاداری با شرایط خاص و در فضای باز با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی بین سوگواران در ۲ محل مشخص در ایام محرم امسال برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آقامحمدی بیان کرد: مراسم عزاداری ایام تاسوعا و عاشورا نیز به همین ترتیب در بعداز ظهر روز‌های هشتم و نهم شهریور برگزار خواهد شد.

آقا محمدی تاکید کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر فعالیت هیات‌های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی در فضای مجازی انجام می‌شود که در این زمینه سخنرانی‌ها و برنامه‌های عزاداری و مداحی در قالب کلیپ با هدف معرفت‌افزایی، توسط روحانیان در کانال‌های مجازی پخش خواهد شد.

حجت‌الاسلام بیان کرد: با عنایت به شرایط موجود مقابله با شیوع کرونا باید رفتار منطقی و عقلایی مدنظر باشد تا همان شور حسینی در برنامه‌ها حفظ شود و از طرفی سلامت مردم به خطر نیفتد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.