رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از ۴۴ پروژه زیربنایی و آب وخاک و تولیدی کشاورزی استان اردبیل در گرامیداشت هفته دولت در مناطق مختلف این استان بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

او افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ضمن بهره‌مندی ۲ هزار و ۹۴۳ خانوار از خدمات زیربنایی زمینه اشتغال مستقیم ۲۲۶ نفر در استان فراهم می‌شود.

نیکشاد همچنین با اشاره به سال جهش تولید و اقدامات انجام شده سازمان در این راستا اظهارداشت:  ۲۵ طرح  از این تعداد در زمینه‌های تولیدی ، صنایع تبدیلی و تکمیلی  شامل تولید جوجه یکروزه ، مرغ گوشتی ، دامداری شیری ، کشتارگاه مرغ ، گلخانه و بویژه گلخانه‌های کوچک مقیاس بوده و  آغاز بهره‌برداری از اولین کارخانه تولید رب گوجه‌فرنگی در پارس‌آباد نیز از مهمترین طرح‌های افتتاحی است.

او ادامه داد: در بین طرح‌های قابل افتتاح ۱۳ طرح در زمینه گلخانه با محوریت تولید گوجه‌فرنگی و خیار و فلفل ، گل رز ، تولید نهال با پایه‌های رویشی و توت‌فرنگی  به بهره‌برداری خواهد رسید.

نیکشاد از جمله طرح‌ها زیربنایی را نیز شامل آبیاری تحت فشار ، شبکه آبیاری کم فشار ، آغاز بهره‌برداری از اراضی پایاب سد گیلارلوی گرمی ، بازسازی و نوسازی قنات‌های روستایی و مرمت و بهسازی جاده‌های بین مزارع و آبیاری بارانی و احداث کانال ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.