صالح نیا گفت: از ۴۷هزار واحد صنعتی کشور متاسفانه ۱۰هزار واحد در حال حاضر در رکود به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، صالح نیا معاون وزیر صمت با سفر به شهرستان تربت حیدریه و حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اینکه ۱۰هزار واحد صنفی کشور در حال رکود هستند،گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ۵۱۲واحد راکد مجدد به چرخه تولید بازگشته است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد به هزار و ۵۰۰ واحد خواهد رسید.

او افزود: خراسان رضوی ۵شاخص برتر در حوزه صنعت دارد که می توان از آن جهت افزایش واحد‌های صنعتی استفاده کرد.

معاون وزیر صمت ادامه داد: سرپرست وزارتخانه به معاونین تاکید کردند در سفر‌های استانی شنونده مشکلات مردم باشید و برای رفع مشکلات آنان همت مضاعف انجام دهید.

صالح نیا بیان کرد: در حوزه بانکی واحد‌های صنفی با تفاهم نامه انجام شده با بانک ملی و توسعه تعاون مقررشد تا مشکلات این حوزه رفع شود.

هزار و۲۷۶ پروژه بخش خصوصی در خراسان رضوی در حال اجرا است


علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان رضوی گفت: شرایط حال حاضر کشور بسیارسخت است و با یک بررسی آماری در می‌یابیم که ویروس کرونا قدرت‌های اقتصادی بزرگ دنیا را با مشکل مواجه کرده و علاوه بر اینکه اقتصاد آن‌ها رشد منفی را تجربه می‌کند، نرخ بیکاری این کشور‌ها از ۳ به ۱۰ درصد رسیده است.

او افزود: در استان خراسان رضوی بزرگترین واحد‌های صنعتی گندله و کستانتره در حال اجرا است و برخی به بهره برداری رسیده و برخی دیگر نیز در حال اجراست، لذا برای حمایت و تشویق و ترغیب  سرمایه گذاران بخش خصوصی تفاهم نامه‌هایی با مشارکت مسئولان دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها و نهاد‌ها منعقد شده است.


بیشتربخوانید



معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۲۷۶ پروژه بخش خصوصی در این استان در حال اجراست که از این تعداد ۲۳۲ طرح به بهره برداری رسیده است.

رسولیان بیان کرد:۱۶ درصد واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تعطیل هستند که این رقم در تربت حیدریه ۲۱ درصد است، لذا با مدیران دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهاد‌ها و همچنین ستاد تسهیلات استان در حال رایزنی هستیم تا این واحد‌ها به چرخه تولید بازگردد.

او تصریح کرد: ۲۶۸ شرکت دانش بنیان در این استان فعالیت دارندو شرایط این شرکت‌ها یکی از دغدغه‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی است و با فعالیت بیشتر آن‌ها می‌توان از واردات بی رویه کالا به کشور جلوگیری کرد، اما به شرطی که از توان متخصصان و مهندسان نیز حمایت شود.

انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.