سرپرست وزارت صمت گفت: سالیانه ۲۲ میلیون تن صادرات سنگ خام داشتیم که به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر سرقینی، سرپرست وزارت صمت در آئین افتتاح طرح های تولیدی به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: سال گذشته حدود ۴۱.۵ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم و این نشان می‌دهد با همین فرآیند به تحقق اقتصاد بدون نفت دست پیدا خواهیم کرد.

وی تاکید:  صنعت فولاد ما در سال ۹۱، ۶.۵ میلیون تن واردات داشتیم، اما امروز حجم زیادی از فولاد از کشور ما صادر می‌شود. ما سالیانه ۲۲ میلیون تن صادرات سنگ خام داشتیم که به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

سرپرست وزارت صمت تاکید کرد: در این سال‌ها جدول اقلام استراتژیک بار‌ها بازنگری شد و همواره مورد توجه قرار می‌گرفت. امروز می‌توانیم مدعی شویم که ذخیره ما کامل است و هیچ مشکلی در اندوخته استراتژیک  وجود ندارد.

او ادامه داد: در ۶ ماه اول سال میلادی نسبت به دنیا ۱۶ درصد رشد مثبت داشتیم در حالی که متوسط فعالیت معدنی دنیا به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد. با تدابیر دولت  تولید حفظ شد و در اغلب محصولات معدنی ما رشد در تولید را تجربه کردیم. در فولاد اردکان هم هیچ مورد کرونایی نداشتم.

سرقینی گفت:نگاه ما به سال پایانی دولت نیست و ما فقط تمرکز بر تولید و گسترش آن داریم. سال گذشته در بخش مس ۲ برابر صادرات داشتیم، صادرات فولاد هم ۳۷ درصد رشد داشت.

او ادامه داد: ما پناهگاه تولیدکنندگان و مردم هستیم و باید آن‌ها را امیدوار نگه داریم. امسال حجم زیادی به ظرفیت تولید ما افزوده خواهد شد که یکی از آن‌ها مرکزی است که امروز افتتاح شد و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار