رئیس اپوزیسیون پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در حالت تعلیق ماندن تصویب بودجه از سوی کابینه را از نشانه‌های ناکامی نخست‌وزیر این رژیم توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، رئیس اپوزیسیون پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) ناکامی کابینه این رژیم در خصوص تصویب طرح بودجه را از نشانه‌های شکست بنیامین نتانیاهو عنوان کرد.

یائیر لاپید، رئیس حزب «یش عتید» روز دوشنبه اعلام کرد در حالت تعلیق ماندن تصویب بودجه نشان می‌دهد نخست وزیر نتانیاهو شکست خورده است.

گفتنی است اعضای کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی مدتهاست بر سر تصویب بودجه خود با اختلافات جدی روبه‌رو هستند. نتانیاهو و بنی گانتس پس از مدت‌ها مذاکره و گفتگو هنوز نتوانسته‌اند اختلافات بوجود آمده بر سر تصویب بودجه را فیصله دهند.

کمیته مالی کنست روز دوشنبه پیش نویس قانون تمدید ۱۲۰ روزه مهلت تصویب بودجه را تصویب کرد و بدین ترتیب به طور موقت مانع از برگزاری انتخابات مجدد در اراضی اشغالی شد. کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی تا ۱۲۰ روز دیگر زمان دارد بودجه را به تصویب برساند.

تداوم اختلاف نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداً به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیفتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده، اما حزب آبی‌وسفید تاکید می‌کند لایحه بودجه باید دو ساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار