«موشه یعلون» رفتار خشونت‌بار نیرو‌های پلیس رژیم صهیونیستی در برخورد با معترضان را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، «موشه یعلون» وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی، در حساب توئیتری خود از اقدامات خشونت‌بار پلیس این رژیم علیه معترضان انتقاد کرد.

او -که گفته می‌شود خود نیز در این اعتراضات شرکت داشته است- در حساب توئیتری خود رفتار خشونت‌آمیز پلیس را نادرست دانست و از آن‌ها خواست تا نگاهی به تاریخ  خشونت‌ها داشته باشند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که هزاران صهیونیست معترض  برای چندمین هفته پیاپی به منظور اعتراض به عملکرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در نقاط مختلف اراضی اشغالی به خیابان‌ها آمدند و اعتراضات خود را نشان دادند.

معترضان خواستار کناره‌گیری فوری بنیامین نتانیاهو از قدرت بودند. به گفته پلیس رژیم صهیونیستی، ماموران طی اعتراضات اخیر ۳۰ صهیونیست را بازداشت کرده اند. معترضان شعار‌هایی نظیر «وزیر جنایت» و «تو اخراج شدی» را سر دادند. روز شنبه نیز اعتراضات علیه نتانیاهو در مقابل محل اقامتش برگزار شد.

فساد گسترده بنیامین نتانیاهو، پرونده قطور او در دادگاه و همچنین ناتوانی وی در مدیریت ویروس کرونا و جلوگیری از تبعات منفی آن از جمله دلایل خشم صهیونیست‌ها است.

برخی منابع خبری هفته گذشته اعلام کرده بودند پنجاه هزار نفر در اعتراضات شهر قدس، شرکت داشتند.

روز گذشته در تجمع ابتدا یک هزار و ۵۰۰ نفر به منطقه «پل اوتار» در ورودی شهر قدس اشغالی هجوم بردند و بعد این جمعیت به محله «بالفور» که دفتر بنیامین نتانیاهو در آن واقع شده رسیده است. صد‌ها نفر هم در شهر «قیساریا» که محل خانه خصوصی نتانیاهو است تجمع و سیاست‌های او را محکوم کردند.

در بیانیه پلیس آمده است معترضان به مأمورانش سنگ پرتاب کرده و سه پلیس را زخمی کردند.

خشم عمومی به علت فساد علیه نتانیاهو که ماه مه در ارتباط با رشوه‌خواری، فریبکاری و خیانت در امانت محاکمه شد، تشدید شده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به فساد گسترده اقتصادی و سوء استفاده از قدرت متهم شده است. دادگاه مربوط به جرایم او در حال برگزاری است و هنوز رای او صادر نشده است.

مخالفان نتانیاهو در دوران تبلیغات انتخاباتی کنست تاکید داشتند به فردی که در دادگاه متهم است، نباید اجازه تشکیل کابینه داده شود. از سوی دیگر دادگاه عالی رژیم صهیونیستی هم در این‌باره گفت که نخست‌وزیری چنین شخصی یک شکست «اخلاقی» برای صهیونیست‌ها به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۵:۱۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
وقتی موریانه ها درخت تنومندی را از داخل می خورند و از بیرون ظاهراً درخت پابرجاست ولی با اولین طوفان از کمر خواهد شکست و ریشه هایش از خاک کنده خواهند شد.....
آخرین اخبار