معاون آموزش هلال احمر یزد گفت: طرح آموزش همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، در خانه های هلال در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حامد صدیقی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: آموزش همگانی کمک‌های اولیه و امادگی در برابر مخاطرات با هدف ایجاد تاب آوری مردم در برابر آسیب‌های محیطی، حوادث و سوانح در سراسر استان در خانه‌های هلال برگزار می‌شود.

صدیقی افزود: در یک ماه گذشته در ۲۰ خانه هلال فعال و ۵۹ مربی هلال احمر بیش از ۶۸۰ نفر در رده‌های مختلف سنی (کودکان، نوجوانان، جوانان و برزگسالان) این آموزش‌ها را فرا گرفتند و این طرح مبتنی بر نیاز محلی آموزش گروه‌های مختلف جامعه بر اساس رده سنی و نیازشان در زمینه کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات ادامه دارد.

او با اشاره به آموزش و توانمند سازی نیرو‌های داوطلب خانه‌های هلال به عنوان بازوان جمعیت هلال‌احمر، اضافه کرد: تجهیز و ارتقای کیفی فعالیت خانه‌های هلال با هدف بهره مندی آحاد جامعه از این مراکز از اهداف مهم جمعیت هلال‌احمر در روستا‌ها و محله‌ها است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد خاطر نشان کرد: بعد از به پایان رسیدن این دوره و اموزش‌های اولیه، شرکت‌کنندگان ضمن سازمان‌دهی در تیم‌های مختلف جوانان، امدادگران و داوطلبان سایر آموزش‌های رسمی جمعیت هلال احمر را پشت سر می‌گذرانند و با شرکت در مانور‌های محلی و سایر برنامه‌های داوطلبان، آمادگی جامعه را مقابل حوادث و بلایای طبیعی بالا می‌برند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار