دبیر انجمن برنج ایران گفت: هیچ آمار واقعی در خصوص میزان واردات برنج ارائه نمی‌شود.

 

علیزاده شایق دبیر انجمن برنج ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه زمان واردات برنج مهم نیست بلکه مهم میزان واردات برنج است، گفت: برنج اگر به اندازه کافی و مورد نیاز وارد کشور شود زمان وارد شدن آن مهم نیست چرا که ما معتقدیم برنج بیش از نیاز کشور نباید وارد شود.

او افزود: وزارت جهاد کشاورزی و انجمن برنج معتقد هستند اعلام ممنوعیت واردات برنج هنگام برداشت این محصول فقط برای تقویت روحیه کشاورز است و تاثیر دیگری ندارد.

علیزاده شایق ادامه داد: اگر قرار است بجای ۷۰۰ هزار تن  برنجی که نیاز کشور است ۳ میلیون تن برنج وارد کشور شود، دیگر روحیه دادن به کشاورز معنا ندارد.

بیشتر بخوانید 

دبیر انجمن برنج ایران گفت: وارد کنندگان از مرداد تا آبان ماه برنج وارد کشور نمی‌کنند، اما در سایر ماه‌ها ۳ میلیون تن برنج وارد می‌کنند که این موضوع بیشتر به ضرر کشاورزان است.

او ادامه داد: درست این است که اعلام کنند ۷۰۰ هزار تن برنج وارد کشور می‌کنیم. 

علیزاده شایق گفت: امسال اعلام کردند واردات برنج از اول شهریور ممنوع است و این موضوع را سند افتخاری برای کشاورزان می‌دانند در حالی که سال‌های گذشته مرداد ماه زمان ممنوعیت واردات برنج بود و با این اقدام یک ماه مهلت بیشتری به وارد کنندگان برنج داده شد.

دبیر انجمن برنج ایران با بیان اینکه هیچ وقت اعلام نمی‌کنند چه میزان برنج وارد کشور شده است، افزود: وارد کنندگان برنج می‌گویند ۵۰۰ هزار تن وارد کرده ایم  و در گمرک مانده است.

او با انتقاد از این اقدام گفت: وارد کنندگان برنج چگونه در ۹ ماه سال نتوانسته اند برنج وارد کشور کنند و اکنون که زمان ممنوعیت واردات برنج شده است با یک ترفند حساب شده اعلام می‌کنند اگر این برنج‌ها ترخیص نشود برنج گران خواهد شد؟.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.