یزدان پناه گفت: با توجه به افزایش تولید برنج در اراضی کشاورزی ایران،امسال نیازی به واردات برنج نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید اسماعیل یزدان پناه رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به واردات بی رویه برنج در پارسال که برای کشاورزان نا امیدکننده بود، گفت: امسال نیازی به واردات برنج نداریم و امیدواریم دولت، در جهت حمایت از تولید داخل و تکرار نشدن اتفاقات ناخوشایند گذشته، از واردات برنج جلوگیری کند.

او افزود: اگر به دنبال جهش تولید هستیم ابتدا باید تولید داشته باشیم و بخش مهم توجه به بازار فروش است؛ اگر نتوانستیم محصولات خود را بفروشیم، باز تولید مفهوم خود را از دست می‌دهد.

یزدان پناه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جهش تولید، گفت: یکی از مسائلی که در این زمینه می‌توانیم پیشنهاد دهیم، کنترل واردات است؛ به این دلیل که واردات بی‌رویه علاوه بر زیان به منابع ارزی ایران عاملی در کاهش بازار تولیدات داخلی خواهد شد.

بیشتر بخوانید 

او افزود: تقاضای مشخص ما از دولت این است که جدی از ورود کالا‌هایی که در داخل تولید می‌شود، جلوگیری کند؛ به این دلیل که نباید فرصت تأمین نیاز ۸۰ میلیون مصرف کننده و مشتری کالا‌های داخلی را با واردات بی رویه از تولیدکنندگان داخلی بگیریم و برای کارگران خارجی اشتغال ایجاد کنیم.

یزدان پناه با اشاره به گلایه یکی از تولیدکنندگان استان در زمینه ارزش ارز، گفت: نرخی که دولت در نظر می‌گیرد، قدرت رقابت در کشور رقیب را از ما می‌گیرد، دولت باید پاسخ دهد که نرخ‌گذاری به چه صورت است که تولیدکننده یک دلار صادر می‌کند و بانک مرکزی می‌گوید ۲ دلار را برگردان.

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی مازندران درباره بازگشت ارز که به سختی صورت می‌گیرد، افزود: ما مجبور هستیم ۱۵ درصد صرافی را پرداخت کنیم و داستان‌های متعددی را بگذرانیم که همه این‌ها اصل صادرات را زیر سئوال می‌برد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.