مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: تسهیل در روند صدور مجوز اقامتگاه‌های بومگردی در شهر ثمرین برای توسعه این واحد‌های اقامتی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات شهر ثمرین گفت: در راستای رونق گردشگری در شهر ثمرین که دارای ظرفیت‌هایی بالایی در این حوزه بوده، اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

او با اشاره به آثار تاریخی شهر ثمرین بیان کرد: در زمینه ثبت درخت قدیمی چنار و آثار تاریخی شهر ثمرین اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود تا زمینه برای معرفی هر چه بیشتر این منطقه فراهم شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از احداث سرویس بهداشتی در شهر ثمرین برای استفاده گردشگران و مسافران خبر داد و گفت: ظرفیت‌های گردشگری بالایی در شهر ثمرین وجود دارد که با تامین زیرساخت‌ها زمینه برای رونق گردشگری در ثمرین فراهم خواهد شد.

فلاحی اقامتگاه‌های بومگردی را زیرساختی مناسب برای رونق گردشگری روستایی دانست و تصریح کرد: تسهیل در روند صدور مجوز اقامتگاه‌های بومگردی در شهر ثمرین برای توسعه این واحدهای اقامتی در دستور کار بوده و در این زمینه اقدام می‌شود.

او از برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در شهر ثمرین خبر داد و افزود: امسال با توجه به شعار سال ایجاد رونق در تولید و فروش صنایع‌دستی جزو اولویت‌ها بوده که در همین راستا برنامه‌ریزی شده تا ارائه آموزش‌های صنایع‌دستی به‌ویژه در مناطق روستایی توسعه و گسترش یابد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.