معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از هدفگذاری برای ایجاد شش هزار فرصت شغلی برای امسال خبر داد.

هدفگذاری برای ایجاد شش هزار فرصت شغلی در کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا طاهری معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد در بحث اشتغالزایی گفت : تسهیلات و بسته‌های تشویقی خوبی از سوی کمیته امداد در این حوزه در نظر گرفته شده تا از این طریق بتوانند سهمی در کاهش جمعیت بیکاران کشور داشته باشند.

او از هدفگذاری کمیته امداد برای ایجاد شش هزار شغل در استان خبر داد و گفت : ایجاد این تعداد شغل مستلزم تامین اعتبار ۲۱۷ میلیارد تومانی است که قرار است از منابع بانکی و از منابع کمیته امداد و نیز منابع توسعه روستایی تامین شود.

او افزود: برنامه‌های متعددی برای ایجاد این تعداد شغل در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها استفاده از طرح پرداخت تسهیلات به کارفرمایانی است که مددجویان امداد را بکارگیری کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: در این طرح به ازای بکارگیری هر مددجو ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهاردرصد و یا دو سال از حق بیمه سهم کارفرما توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

طاهری ادامه داد: در این طرح همچنین هزینه مهارت آموزی فرد برای اشتغال در حرفه مدنظر هم توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

این مسئول گفت: امسال تاکنون ۵۵۰ نفر از مددجویان از این طریق جذب بازار کار شده اند و خوشبختانه استقبال کارفرمایان از این طرح خوب است و در این زمینه محدودیتی نداریم.

او افزود: این طرح سودی دو طرفه برای کارفرما و مددجویان است، چرا که از طرفی مددجویان صاحب شغل می‌شوند و از طرفی هم کارفرمایان از نیروی کار مطمئن برخوردار می‌شوند، نیرویی که بخشی از هزینه‌های آن‌ها هم توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

طاهری با بیان اینکه در سال جاری ۶۰۰ نفر نیز از طریق دریافت تسهیلات صاحب شغل شدند گفت: برای این تعداد شغل ۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

او افزود: در مجموع امسال تاکنون ۱۱۵۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به هدفگذاری ایجاد شش هزار شغل برسیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.