رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: در دهه اول ماه محرم حدود ۸ هزار دقیقه برنامه تلویزیونی از جوار بارگاه حضرت ثامن‌الحجج (ع) برای شبکه‌های مختلف سیما تولید و پخش می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی خیرجو رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: هم‌زمان با آغاز ماه محرم و محدودیت برگزاری مراسم‌های عزاداری به دلیل شیوع ویروس کرونا، مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی حدود ۸ هزار دقیقه برنامه تلویزیونی را در دهه اول ماه محرم از جوار بارگاه منور رضوی با همکاری شبکه‌های مختلف سیما بر روی آنتن می‌برد.

او افزود: برنامه‌های ماه محرم با پخش ویژه‌برنامه «اذن عزا» از شبکه‌های سه، یک، افق، قرآن و سیمای خراسان رضوی، شبکه شما و ۱۵ شبکه استانی، در نخستین شب ماه محرم آغاز شد و با پخش ویژه‌برنامه شیرخوارگان حسینی از شبکه‌های استانی و شبکه یک و دو سیما در نخستین جمعه ماه محرم ادامه یافت.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ادامه داد: ویژه‌برنامه «رضوان» نیز ازجمله تولیدات این مجموعه است که در ایام دهه اول ماه محرم هر شب حوالی ساعت ۲۱:۱۰ و تکرار آن حوالی ساعت ۱۱:۳۰ از شبکه پنج سیما در حال پخش است.

بیشتر بخوانید:

خیرجو همچنین تولید و پخش ۳۰ برنامه اخلاقی و تربیتی از شبکه جام جم و همچنین «سخنرانی‌های ویژه محرم» از صحن جامع رضوی در قالب ۸ قسمت از شبکه جام جم را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه در ماه محرم برشمرد و بیان کرد: این ویژه‌برنامه ساعت ۶:۳۰ صبح پخش و تکرار آن ساعت ۱۲:۳۰ از شبکه افق سیما و همچنین از شبکه‌های سه، پنج، قرآن و شبکه‌های استانی رسانه ملی پخش می‌شود.

او تصریح کرد: مراسم روضه صبحگاهی با مداحی حاج احمد واعظی همه‌روزه در ایام دهه اول ماه محرم ساعت ۷ صبح از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تاکید کرد: ویژه‌برنامه عزاداری و سخنرانی در جوار حرم مطهر رضوی در قالب ۱۰ قسمت تولیدی طی این مدت از شبکه‌های استانی و سراسری بر روی آنتن می‌رود.

خیرجو «هیئت نوجوانان در مسجد گوهرشاد» را از دیگر ویژه برنامه‌های این ایام عنوان کرد که در قالب ۱۱ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تولید و هرروز بین ساعت ۱۷ تا ۱۸ از شبکه امید به‌صورت اختصاصی پخش می‌شود و اظهار کرد: ویژه‌برنامه عربی «ثامن‌الحجج علیه‌السلام» از شبکه الکوثر و برنامه زنده «الحسین عند الرضا علیهما السلام» که هر شب ساعت ۲۰ از شبکه جهانی ثقلین پخش می‌شود.

او با بیان اینکه ویژه‌برنامه تاسوعا و عاشورا حسینی نیز از شبکه سحر اردو پخش خواهد شد، افزود: ۲۰ مستند گزارشی و کلیپ نیز در دهه اول محرم به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و ... تولید و در شبکه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی و همچنین فضای مجازی پخش خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.