رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: پروژه بیابانزدایی در سال ۹۸ با مساحت ۱۲۷۵ هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اجراشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدعلی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: از آنجا که عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان میامی در معرض بیابانی شدن قرار گرفته است،اعتبارات مربوطه جهت مقابله با بیابان زایی در سال‌های اخیر به این شهرستان  تعلق گرفت و پروژه مدیریت هرز آب به مساحت ۶۰۰ هکتاردر مناطق کلاته فرهنگ، صدرآباد شمالی و استربند انجام و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتباری بالغ بر حدود ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اجرا شد.

او افزود: در این پروژه ابتدا عرصه با ایجاد هلالی‌های کوچک که توانایی نگهداری آب حاصل از رواناب‌های بارندگی را دارد ایجاد خواهد شد و سپس در درون این هلالی‌ها بذور مرتعی بومی منطقه مانند آرتیپلکس تاغ در فصل پاییز بذرپاشی خواهد شد.

رضایی بیان کرد: احداث مدیریت روان آب باعث جمع آوری هرز آب، تقویت پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش رطوبت خاک گردیده و زمینه احیاء و اصلاح مراتع را فراهم می‌کند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.