رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از افتتاح سه طرح آبخیزداری طی هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد رضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه سه طرح آبخیزداری منابع طبیعی طی هفته دولت در شهرستان شاهرود افتتاح می‌شود، گفت: دو سازه و سنگ ملات زیر حوزه ابر و یک سازه و سنگ ملات زیر حوزه ابرسج به بهره‌برداری می‌رسد.

او ضمن بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها نزدیک ۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از محل صندوق توسعه ملی صورت گرفته است، افزود: با توجه به نقش و اهمیت آبخیزداری در کنترل سیلاب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی تلاش شد تا این طرح‌ها با مشارکت جوامع محلی به بهره‌برداری برسد.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه به غیر آبخیزداری چند طرح نیز در حوزه بیابان شهرستان طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، ابراز داشت: نهال‌کاری و مدیریت هرز آب در روستا‌های طرود، دستجرد، تلخاب و مهدی‌آباد بااعتبار دو میلیارد تومان در مساحت ۸۰۰ هکتار از جمله این طرح‌ها خواهد بود.

کشاورزیان بابیان اینکه اقدامات منابع طبیعی در دراز مدت نقش و اهمیت خود را آشکار می‌کند، تصریح کرد: نهال‌کاری و تلاش برای مهار بیابان از دیگر اقداماتی که می‌تواند در جلوگیری از پیش روی بیابان به روستا‌ها و خالی شدن این مکان‌ها از سکنه پیشگیری کند.

او افزود: با توجه به اینکه عرصه منابع طبیعی بسیار وسیع و حراست و حفاظت از آن به‌تن‌هایی مقدور نیست لذا آموزش بهره‌برداران در دستور کار قرار گرفت تا این افراد خودشان بتوانند به کنترل و حفاظت از منابع طبیعی کمک کنند ضمن آنکه در هر ساعت از شبانه روز نیز منابع طبیعی پاسخگوی مردم خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.