میزان تولیدات بخش کشاورزی استان کرمانشاه در پایان سال ۹۸ به چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن رسید که این رقم در سال ۹۲ در مجموع چهار میلیون و ۱۲۸ هزار و ۹۴۵ تن بود که افزایش ۴۴۶هزار و ۸۶۹ تنی را نشان می‌دهد.

افزایش ۴۴۶ هزار تنی محصولات کشاورزی در کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به تفکیک تولیدات بخش‌های مختلف پرداخت و گفت : در سال ۹۲ میزان تولیدات بخش زراعی استان سه میلیون و ۵۳۱ هزار و ۹۶۴ تن بود که این رقم در سال ۹۸ به سه میلیون و ۷۷۱هزار و ۶۹۵ تن رسید که در مدت هفت سال میزان تولدات بخش زراعی استان ۲۳۹هزار و ۷۳۱تن افزایش یافت.

او به تولیدات بخش باغی اشاره کرد و گفت : در سال ۹۲ میزان تولیدات باغی استان ۱۶۰هزار و ۶۶۹ تن بود که در پایان سال ۹۸ با ۱۴۲هزار و ۴۸۵تن افزایش به ۳۰۳هزار و ۱۵۴تن رسید.

او ادامه داد: در سال ۹۲ میزان تولیدات دامی استان ۴۲۰ هزار و ۳۱۲ تن بود که در سال ۹۸ این رقم به ۴۷۹ هزار و ۴۵۵ تن رسید و افزایش ۵۹ هزار و ۱۴۳ تنی را نشان می‌دهد.

حاتمی افزود: میزان تولیدات بخش شیلات استان کرمانشاه نیز با توسعه واحد‌های پرورش ماهی و آبزیان در هفت سال اخیر به پنج هزار و ۵۱۰ تن افزایش یافت و از رقم ۱۶هزار تن سال ۹۲ به ۲۱ هزار و ۵۱۰ تن رسید.

او افزود: ۲۸هزار هکتار سیستم آبیاری نوین در استان کرمانشاه اجرا شده و اکنون میزان زمین‌های زیر پوشش این سیستم در استان به ۷۸هزار هکتار رسیده که در سال ۹۲ این رقم، ۵۰ هزار هکتار بود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: در دولت تدبیر و امید بخش صنایع تبدیلی استان از رشد خوبی برخوردار بود به طوری که تعداد صنایع تبدیلی استان از رقم ۳۱ واحد در سال ۹۲ به ۲۳۴ واحد در سال ۹۸ رسید.

حاتمی افزود: در مجموع در دولت تدبیر و امید میزان تولیدات بخش کشاورزی استان کرمانشاه ۱۱ درصد افزایش یافته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.