مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه دوم شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه دوم شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

عاملان قتل مسلحانه به دام افتادند

با تلاش و هوشیاری کارآگاهان پلیس آگاهی عاملان تیراندازی و قتل مسلحانه زن میانسال در شهرستان خاش در کمتر ۴۰ روز به دام افتادند.

سرهنگ"ابراهیم کوچک زائی" فرمانده انتظامی شهرستان خاش  گفت: در تاریخ پنجم تیر ماه سال جاری و در پی گزارش تیراندازی منجر قتل زنی میانسال در یکی از روستا‌های شهرستان خاش موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در محل، جسد زنی ۴۵ ساله که بر اثر شلیک سلاح کلاش به قتل رسیده بود روئیت شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه و انجام تحقیقات میدانی از شاهدان عینی ماجرا مشخص شد ۴ نفر سرنشینان مسلح یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با سر و صورتی پوشیده، پس از توقف کنار یک دستگاه سواری سمند اقدام به شلیک به سمت خودروی مذکور کرده که در اثر این تیراندازی زنی که در حال عبور از محل بوده به قتل رسید و ۲ نفر جوان ۲۲ و ۲۵ ساله که سرنشینان خودروی سمند بودند از ناحیه پا مجروح شدند.

سرهنگ کوچک زائی گفت: تیم رسیدگی کننده به پرونده در راستای کشف جرم و دستگیری قاتلان تحقیقات تخصصی خود را آغاز و در بررسی‌های اولیه عاملان این جنایت را که به دلیل اختلافات طایفه‌ای با سرنشینان سمند و با انگیزه تسویه حساب شخصی با آن‌ها دست به این جنایت زده بودند را شناسایی کردند.

او  بیان داشت: با توجه به متواری بودن عاملان این جنایت از شهرستان، تلاش پلیس برای دستگیری آن‌ها ادامه داشت تا این که چند روز قبل خبری مبنی بر تردد متهمان در سطح شهرستان به دست آمد.

کوچک زائی خاطر نشان کرد: در نهایت با تلاش شبانه روزی و پیگیری مستمر تیم رسیدگی کننده به پرونده مخفیگاه‌های متهمان در چند نقطه مختلف شناسایی و روز گذشته هر ۴ متهم در چند عملیات هماهنگ، ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش اظهار داشت: در جریان دستگیری قاتلان و در بازرسی از مخفیگاه‌های آن‌ها مقدار ۹ کیلوگرم تریاک بهمراه یک قبضه سلاح کلاش، یک قبضه کلت کمری و مقادیری مهمات جنگی کشف شد.

سردار قنبری در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی بر جدیت پلیس در برخورد قاطعانه با قانون شکنان و مخلان نظم و امنیت تأکید و از شهروندان خواست اختلافات خود را با دیگران تنها از طریق مراجع قضائی بر طرف کرده و از انجام تسویه حساب‌های شخصی با دیگران جدا خودداری کنند.

کشف بیش از ۲۴۰ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی استان  سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۲۴۰ هزار لیتر سوخت قاچاق طی هفته گذشته خبر داد.

سردار "محمد قنبری گفت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب یک محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۵ دستگاه تریلی سوخت کش و ۱۸ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، ۲۴۰ هزار و ۸۷۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را شامل ۱۷۹ هزار و ۶۵۰ لیتر گازوئیل، ۲ هزار و ۲۰ لیتر بنزین، ۲۰ هزار لیتر قیر و ۳۹ هزار و ۲۰۰ لیتر سایر فرآورده‌های نفتی، در شهر‌های زاهدان، چابهار، سراوان و ایرانشهر کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به توقیف ۲۳ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲۳ فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او با تأکید به برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، بیان داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

کشف ۷۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در "نیکشهر"

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از کشف ۷۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از یک دستگاه خودروی تریلر کشنده خبر داد.

سرهنگ "حمید نوری  گفت: اکیپی از مأموران پلیس آگاهی و یگان تکاوری این شهرستان هنگام ایست و بازرسی در پلیس راه "نیکشهر – چابهار" به یک دستگاه تریلر کشنده مشکوک و با دستور ایست آن را متوقف کردند.

او  افزود: ماموران در بازرسی از خودرو تعداد ۴ دستگاه اسپیلت، ۹۰ کیلوگرم چای خارجی، ۸ عدد مخلوط کن، ۶ عدد سرویس چاقو، ۴ عدد آبمیوه گیری سه کاره و ۶۰ کارتن نوشابه انرژی زا خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی را کشف کردند.

سرهنگ نوری گفت: ارزش کالای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرگ ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر با اشاره به معرفی فرد متخلف به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: یکی از وظایف ذاتی پلیس مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا است و با توجه به تاثیر منفی این پدیده بر اقتصاد کشور، مجموعه انتظامی این شهرستان با برنامه ریزی دقیق و تلاش شبانه روزی، با قدرت تمام با هرگونه قاچاق کالا، مبارزه خواهد کرد.

هتک حیثیت در فضای مجازی به بهانه انتقام جویی!

فردی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و آبروریزی یکی از شهروندان کرده بود، توسط پلیس فتا شهرستان خاش دستگیر شد.

"سرهنگ ابراهیم کوچک زایی" فرمانده انتظامی شهرستان خاش گفت: در پی دریافت شکایت یک شهروندان شهرستان خاش مبنی بر اینکه فردی در شبکه اجتماعی با ارسال و انتشار مطلب کذب و غیر واقعی اقدام به هتک حیثیت و تهدید شاکی کرده، موضوع در دستور کار پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تخصصی و انجام تحقیقات از شاکی موفق شدند، متهم به هتک حیثیت و تهدید در فضای مجازی که زنی جوان و از نزدیکان شاکی بود را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش، اظهار کرد: متهم در تحقیقات پلیس ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد، اما پس از مواجهه با ادله و مستندات محکم پلیس فتا به بزه ارتکابی اعتراف کرد و انگیزه خود از این عمل ناپسند را انتقام جویی بابت یک مزاحمت عنوان کرد.

سرهنگ کوچک زایی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به فحاشی، تهدید و یا مزاحمت برای شهروندان می‌کنند، هشدار داد: فضای مجازی مکانی مناسب برای تسویه حساب‌های شخصی نیست و با افراد متخلف برابر قانون جرایم رایانه‌ای رفتار خواهد شد.

توقیف سوخت قاچاق از کامیونی در"مهرستان"

‌فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از کشف ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ " محمد سرگزی  گفت: در راستای اجرای طرح پیشگیری از قاچاق منابع ملی و در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک دستگاه خودرو سنگین اقدام به قاچاق سوخت در محور‌های فرعی شهرستان مهرستان استان می‌کنند، ماموران انتظامی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او  افزود: ماموران در پی گشت زنی‌های هدفمند در محور سوران به مهرستان به یک دستگاه کامیونت مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف و در بازرسی از آن کامیون مقدار ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفتگاز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "مهرستان" با اشاره به شناسایی فرد متخلف و معرفی وی به مراجع قضائی، با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی خاطر نشان کرد: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار