مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بیش از ۲۰ هزار کسب و کار به شدت آسیب دیده از کرونا در استان اردبیل شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به شناسایی بیش از ۲۰ هزار کسب و کار به شدت آسیب دیده از کرونا در استان اردبیل گفت: معرفی متقاضیان به بانک‌ها بر اساس تعداد نیروی کار بوده و مابقی نیمی از ثبت نام کنندگان نیز تسهیلات مصوب را به نوبت دریافت می‌کنند.

او از اختصاص پنج هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به بنگاه‌ها و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان اردبیل خبر داد و افزود: این تسهیلات بر اساس اولویت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با تاکید بر لزوم همراهی بانک ها در تسریع روند پرداخت این تسهیلات گفت: افراد در نوبت، در صورت عدم مراجعه به بانک از سوی متقاضیان ثبت نام کننده، برای دریافت تسهیلات جایگزین می شوند.

رحیمی با اشاره به این‌که محل تسهیلات پرداختی به هیچ عنوان از منابع داخلی بانک نیست، بیان کرد: بانک‌ها ملزم به پرداخت تسهیلات مصوب بر اساس دستورالعمل ارسالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

در پی شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل از اواخر سال گذشته، برخی از واحدهای تولیدی و کارگاهی فعالیت خود را متوقف و تعطیل کردند و در پی این اقدام ناخواسته تعدادی از فعالان مشاغل آزاد و کارگاهی، شغل خود را از دست دادند.

هنوز برآورد دقیقی از میزان بیکاری ناخواسته ایجاد شده در پی شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل انجام نشده است ولی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در این استان برای دریافت تسهیلات مشاغل متاثر از کرونا ثبت نام کرده‌اند.

استان اردبیل یکهزار و ۱۴۱ واحد صنعتی و تولیدی با حدود ۱۵۰ هزار کارگر شاغل و بالغ بر ۱۰۰ هزار واحد اقتصادی خدماتی دارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.