فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه مرزبانان با اشرار مسلح در منطقه مرزی سراوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سردار محمد ملاشاهی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت:در راستای کنترل و مراقبت از مرز‌ها و برخورد قاطع با اشرار مسلح و ناامن کنندگان مرز‌های ایران اسلامی و با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مرزداران استان سیستان و بلوچستان مستقر در منطقه مرزی سراوان از حضور عناصر وابسته به گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح در ارتفاعات سیاهانی و قصد ورود آن‌ها به کشور مطلع شدند و با توجه به احتمال انجام هرگونه عملیات علیه نیرو‌ها و مقر‌های مرزبانی توسط این عناصر پلید، شناسایی و دستگیری آن‌ها به صورت ویژه در دستور کار عملیاتی قرار گرفت.

او افزود: مرزداران غیور و سرافراز با پشتیبانی اطلاعاتی معاونت اطلاعات مرزبانی استان محل اختفای اشرار در حوزه مرزی "دهانه لک" را شناسایی و با اعزام چند تیم عملیاتی، منطقه در کنترل مرزداران قرار گرفت.

این مقام ارشد در فرماندهی مرزبانی ناجا تصریح کرد: اشرار که خود را در تنگنا و محاصره مأموران می‌دیدند اقدام به تیراندازی به سمت مرزداران کردند و سعی داشتند با تیراندازی‌های مداوم به سمت ارتفاعات کشور مقابل متواری شوند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان بیان داشت: مرزداران غیور و دلاور با اتخاذ موضع صحیح و با استفاده از تاکتیک‌های عملیاتی مناسب، با آتش پرحجم به سمت عناصر گروهک تیراندازی کردند که منجر به هلاکت احدی از اشرار مسلح گردید و از وی مقادیری سلاح، مهمات و تجهیزات مخابراتی و ارتباط ماهواره‌ای نیز کشف شد.

او تأکید کرد: برابر انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، شرور به هلاکت رسیده در فروردین ماه سال جاری در درگیری با عوامل مرزبانی، احدی از مرزداران هنگ مرزی سراوان را از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار داده و منجر به مجروح شدن وی شده است.

سردار ملاشاهی خاطرنشان کرد: برابر اخبار واصله و آثار مشهود، تعدادی دیگر از اشرار مسلح نیز در این درگیری به شدت زخمی شده و به سمت ارتفاعات کشور مقابل متواری شده‌اند که شناسایی و دستگیری آن‌ها در دستور کار مرزبانان قرار دارد.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
از روبات ها استفاده کنید
تجهیز ات دوربینی در همه جا
پهپاد ها برای شناسایی و رد پای شیطانی شون
مزدوران اجاره ای
آخرین اخبار