نخستین جشنواره ملی آجرنشینی «نو آفرینی در هنر عمومی و مبلمان شهری» با رویکرد ارتقای میراث معنوی و هویت تاریخی بافت پیرامون حرم امام رضا (ع) رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن گفت: به منظور توجه به میراث فرهنگی و بافت میانی اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) و به جهت بهره مندی زائران و مجاوران از فضا‌های شهری به دنبال کیفیت بخشیدن به این محیط هستیم.

او افزود: ایجاد ارتباط بین هنرمندان و نخبگان با کانون‌های مختلف شهری و نگاه نوآورانه برای نصب آثار با ارزش از اهداف دیگر ما در برگزاری این رویداد است، در این جشنواره به دنبال خلق المان‌های عملکردی، آثار خیال انگیز و مبلمان و تجهیزاتی هستیم که متریال اصلی آن‌ها آجر باشد.

شهردار منطقه ثامن ادامه داد: طراحی بدیع و هنرمندانه و نگاه به هویت تاریخی و میراث معنوی مشهد با نوآفرینی در آثار می تواند سرفصل جدیدی را در طراحی مبلمان شهری مبتنی بر زمینه و ارزش‌های فرهنگی تعریف کند.

نعمتی بیان کرد: در این جشنواره پس از بررسی آثار ۵۵ اثر به بخش نمایشگاه و ۳۵ اثر به بخش پایانی برای اجرای نهایی اثر و نصب در فضا‌های شهری کار راه خواهند یافت.

او تصریح کرد: داوران این رویداد از افراد سرشناس با تخصص‌های مختلف به بررسی آثار خواهند پرداخت و علاقه‌مندان می توانند در وبگاه جشنواره به آدرس www.ajorneshini.com مراجعه و مدارک شرکت در جشنواره را دانلود نمایند.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.