مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از افزایش ۲۳۰ درصدی گازرسانی روستایی و همچنین افزایش ۶۸ درصدی خانوار‌های روستایی بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سردار اسماعیلی، مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۳۱۸ روستای استان اردبیل که نزدیک به ۹۴ درصد از خانوار روستایی را شامل می‌شود از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که این تعداد افزایش ۲۳۰ درصدی را نسبت به مرداد ماه سال ۹۲ نشان می‌دهد.

او توسعه گازرسانی به روستا‌ها را بی نظیر اعلام کرد و افزود: مهاجرت معکوس، توسعه اقتصادی و گردشگری، ایجاد و گسترش صنایع در استان مرزی اردبیل از نعمات بی شمار گاز می‌باشد که بحمدالله با عزم جدی دولتمردان در دولت در آینده‌ای نزدیک اردبیل به استان سبز تبدیل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین به بهره برداری از پروژه‌های گازرسانی به ۳۸ روستای استان اردبیل در هفته دولت سالجاری اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه‌ها تعداد ۹۵۱ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند می‌شوند.

اسماعیلی افزود: در حال حاضر تعداد ۴۹۴ هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی در استان برخوردارند که از این تعداد، ۱۶۹ هزار مشترک در طول دولت به جمع مشترکین شرکت گاز استان پیوسته اند.

او همچنین گازرسانی به صنایع را در راستای محرومیت زدایی و توسعه صنعتی استان و اشتغالزایی از مهمترین اقدامات دولت عنوان کرد و تعداد صنایع عمده و جزء بهره‌مند از گاز طبیعی در استان اردبیل را یک هزار و ۴۶۲ صنعت برشمرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: افزایش چشمگیری در صنایع برخوردار از گاز طبیعی از ۹۷۶ واحد در سال ۱۳۹۲ به ۱۴۶۲ واحد در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ داشتیم که نزدیک به ۵۰ درصد رشد در این حوزه نشان از تلاش بی وقفه خادمان ملت در عرصه گازرسانی و ارایه خدمات می‌باشد.

اسماعیلی در رابطه با مشترکین شهری و روستایی استان تصریح کرد: در سطح استان اردبیل کلیه ۲۹ شهر از نعمت گاز طبیعی بهره مند می‌باشند و صرفا عملیات توسعه شبکه در شهر‌ها انجام می‌شود و از تعداد یک هزار و ۶۹۵ روستای دارای سکنه، یک هزار و ۳۱۸ روستا گازدار بوده و ۱۰۷ روستا در حال اجراء می‌باشد.

او افزود: در حال حاضر استان اردبیل دارای بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع می‌باشد که این میزان نسبت به سال ۹۲ به میزان ۷۸ درصد رشد داشته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل پروژه خط انتقال ۸ اینچ آرتا انرژی را یکی از مهمترین پروژه‌های گازرسانی در استان در جهت محرومیت زدایی و توسعه صنعتی استان برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع اتمام هرچه سریع‌تر کل پروژه همزمان پروژه ایستگاه تقلیل فشار گاز نیز در این پروژه اجرا می‌شود.

اسماعیلی افزود: گازرسانی به تمام روستا‌ها و شهرستان‌ها در کل استان به سرعت در حال انجام است که انشاالله با اتمام آن‌ها طی ماه‌های آتی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.