مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان از تصویب بزرگترین طرح سرمایه گذاری خارجی با اعتبار ۷۲ میلیون دلار برای نخستین بار در استان همدان خبر داد.

تصویب بزرگترین طرح سرمایه گذاری خارجی  در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سید ناصر محمودی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه و به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه بزرگترین طرح سرمایه گذاری خارجی استان همدان تصویب شد، افزود: با همت و تلاش کارشناسان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همدان و پیگیری‌ها طرح سرمایه گذاری احداث شهرک باغ ویلا با مشارکت شرکت مکاتلی (ابتاش ترکیه) با ۷۲ میلیون دلار ارز آوری و اشتغال بیش از ۵۰۰۰ نفربشکل غیر مستقیم  ، ۴۰۰ نفر مستقیم و ۳۰نفر اشتغالزایی خارجی در جلسه هیات صدور مجوز‌های سرمایه گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب رسید.

محمودی با بیان اینکه شاهد افزایش  سرمایه گذاری خارجی در کشور بخصوص در استان هستیم، افزود:این موضوع در رونق اقتصادی وجهش تولید نقش بسزایی دارد.

او با اشاره به طرح ۸ میلیون یورویی برای تولید برق، ادامه داد: سرمایه گذاری یک طرح با اعتبار ۸ میلیون یورو برای تولید برق در استان واگذار شده است.

محمودی با بیان اینکه فرصت‌های پیشنهادی سرمایه گذاری توسط مراکز خدمات سرمایه گذاری استان‌ها ارائه می‌شود، افزود: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان همدان شامل جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی به صورت مستمر در این مرکز حضور دارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با یادآوری اینکه ۶۰ بنگاه اقتصادی معرفی شده  و استان همدان در این زمینه  جزو  ۱۰ استان برتر در کشور شناخته شده است  افزود: پیگیری امور مربوط به سرمایه گذاری خارجی و داخلی و تصویب آن در هیئت دولت نشان دهنده سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران پیرامون رونق سرمایه گذاری است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به اینکه  نوسان سرمایه  از خصوصیات بازار بورس است، بیان کرد:  بازار بورس در کوتاه مدت جواب نمی دهد و فعالان این بخش باید  با تدابیر بیشتری وارد این حوزه شوند و هدفشان برای  سرمایه‌گذاری بلند مدت باشد.

محمودی به مولد سازی اموال دولت اشاره کرد و گفت: همه  دستگاه‌های اجرایی کشور و استان موظف به ثبت اموال منقول و غیرمنقول در سامانه «سادا» هستند که در این استان  ۹۹.۵ درصد این کارانجام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان به  آخرین وضعیت تخلیه و فروش خانه‌های سازمانی مسکن و شهرسازی اشاره کرد و افزود:  در حال حاضر۲۴ واحد به فروش رفته و فروش ۲ خانه سازمانی از طریق مزایده اطلاع رسانی شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار