استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: زیرساخت‌های لازم برای احداث دهکده فرش فراهم شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری اظهار داشت: در ایجاد دهکده فرش به نیاز‌های فرش بافان از جمله تأمین مواداولیه، ساماندهی فرش‌بافان و بازاریابی توجه شود، لذا مکانی که برای ایجاد دهکده فرش در نظر گرفته می‌شود باید دسترسی آسان و مناسب برای عموم مردم داشته باشد و همچنین دارای زیرساخت‌های مناسب برای کاهش هزینه در احداث دهکده باشد.

او افزود: از یکسال گذشته بحث احداث این دهکده برای رونق در بافت فرش استان در جلسات متعدد بیان شد، پس از پیگری‌های صورت گرفته سه نقطه در شهرستان شهرکرد، لردگان و شهرستان بن برای ایجاد دهکده فرش تاکنون از سوی دستگاه‌های متولی پیشنهاد داده شده است.


بیشتر بخوانید


عباسی تأکید کرد: دهکده فرش از سوی بخش خصوصی و سرمایه‌گذار ایجاد می‌شود، اتحادیه شرکت‌های تعاونی فرش‌بافان چهارمحال و بختیاری می‌تواند با دریافت تسهیلات ارزان قیمت و زمین به قیمت دولتی متولی احداث این دهکده باشند و جمعیت تحت پوشش خود را که به صورت سنتی بافت فرش انجام می‌دهند را در این دهکده تحت پوشش قرار دهند.

او با اشاره به روند جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان در این بخش به استان اختصاص پیدا کرده و در چهار مرحله جذب شده است، در حال حاضر با اعتباری که مجدداً به این بخش اختصاص پیدا کرد حدود ۸۰ میلیارد تسهیلات در لیست جذب است.

عباسی با تأکید بر اینکه اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف باید به اطلاع عموم برسد گفت: ارتباط مدیران با اهالی رسانه کمرنگ است، مدیران باید اهالی رسانه ارتباط مؤثری داشته باشند، بی‌اطلاعی مردم از خدمات دولت موجب بدبینی می‌شود، مدیران برای این کار هزینه کنند.

او افزود: در هفته دولت جاری حدود ۳۴۸ طرح در چهارمحال و بختیاری افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که برای اجرای و تکمیل این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد، این طرح‌ها اشتغال ۹۰۰ نفر را به همراه دارد.

عباسی اضافه کرد: در طول هفت سال گذشته سه هزار و ۷۲۶ طرح در این استان با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار