رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری تبریز گفت: در صورتی که آموزش‌ها همراه با فن، مهارت و تکنولوژی نباشند، هیچ ارزش و جایگاهی ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علیرضا سلطانی   رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری تبریز  افزود: مرکز علمی کاربردی شهرداری تبریز در سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرده و به سرعت به یکی از مراکز توسعه یافته و پیشرفته از نظر کمی و کیفی در سطح استان تبدیل شده است.

او  گفت : این مرکز آموزشی بار‌ها به علت فعالیت‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی از سوی مجموعه وزارت کشور و دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته است.

او  در خصوص رشته‌های موجود در این مرکز آموزشی بیان کرد: این مرکز در حال حاضر رشته‌های معماری بافت فرسوده شهری، معماری مدیریت شهری، عمران (سازه)، گیاه پزشکی، روابط عمومی، مدیریت اداری، کسب و کار و شهرسازی در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو پذیرش می‌کند.

 رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری تبریز  در خصوص امکانات و فضای آموزشی این مرکز علمی کاربردی گفت: این مرکز متعلق به مجموعه شهرداری تبریز بوده و از آن جایی که خود شهرداری یک فضای گسترده از لحاظ عملکرد و تنوع فعالیت‌ها شامل خدمات حوزه‌های عمران، معماری، شهرسازی و فرهنگی است، یکی از گسترده‌ترین و بهترین مراکز و کارگاه‌های آموزشی در شهر بوده و پتانسیل‌های زیادی دارد.

سلطانی افزود: دانشجویان می‌توانند از فضا‌های داخل شهر بازدید کرده و نحوه توسعه و ساخت را مشاهده کنند.

او  با اشاره به امکانات و تجهیزات این مرکز آموزشی اظهار کرد: فضای آموزشی این مرکز بالغ بر پنج هزار و ۷۰۰ متر بوده و دارای چندین کلاس مناسب آموزشی، سایت کامپیوتر و فضای اداری است؛ همچنین امکان استفاده از فضا‌های ورزشی شهرداری تبریز نیز وجود دارد.

او با اشاره به موفقیت‌های این مرکز آموزشی در حوزه‌های مختلف گفت: مرکز علمی کاربردی شهرداری تبریز و رئیس آن به عنوان مدیر برتر مراکز تابع وزارت کشور در سال ۹۹، مورد تقدیر وزارت کشور و استاندارآذربایجان شرقی و جز ۱۰ مرکز برتر کشور در بین ۴۷۸ مرکز قرار گرفته است؛ همچنین در حوزه ورزشی موفق به کسب رتبه سوم در مسابقات والیبال استان، رتبه سوم تیراندازی و قهرمانی کشوری در پینگ پنگ شده است.

او با اشاره به امتیازات ویژه این مرکز آموزشی برای پذیرفته شدگان آن، اظهار کرد: ۶۰ درصد فضای کل پذیرش این مرکز برای کارکنان مجموعه وزارت کشور یعنی شهرداری ها، فرمانداری‌ها و استانداری‌ها بوده و ۴۰ درصد آن برای عموم شهروندان است؛ همچنین جهت تسهیل ادامه تحصیل شاغلان کلاس‌های این مرکز آموزشی در زمان بعد از ظهر برگزار می‌شوند.

 رئیس مرکز علمی کاربردی شهرداری تبریز با بیان این‌که مرکز نوآوری این مرکز در حال ثبت است، گفت: مرکز نوآوری ما در حال ثبت بوده، اما دفتر کارآفرینی از گذشته وجود دارد و فعالیت‌های مختلفی را در این راستا انجام داده ایم.

سلطانی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه‌های آموزشی فضا‌های کارگاهی و مهارتی را در اختیار دانشجویان قرار دهند تا با تلفیق آموزش و کسب مهارت منجر به اشتغال و کارآفرینی شده و در نهایت موجب تامین نیاز و اهداف فرد و جامعه شوند.

براساس این گزارش؛ ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کاردانی از چهارم شهریورماه و در مقطع کارشناسی از ۱۱ شهریور شروع خواهد شد، علاقمندان جهت ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.