مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : متأسفانه درحال حاضر ۵ هزار و ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده در استان کرمانشاه وجود دارد.

شناسایی ۵ هزار و ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام درویشی مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت : از سال ۱۳۸۶ تاکنون چهار هزار و ۶۶۰ حلقه چاه غیرمجاز با حجم صرفه‌جویی سالانه ۱۲۱ میلیون مترمکعب آب در سطح استان کرمانشاه مسدود شده است.

او گفت : از این تعداد چاه غیرمجاز، ۲۴۷ حلقه چاه با حجم ۸.۶ میلیون مترمکعب صرفه جویی آب و ۷۵ حلقه چاه نیز با صرفه جویی بیش از ۱.۵۶ میلیون متر مکعب آب در سال جاری مسدود شد.

درویشی افزود: متأسفانه در حال حاضر حدود ۵ هزار و ۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شده در سطح استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۸۰۰ حلقه چاه قبل از سال ۱۳۸۵ حفر شده است و مشمول قانون تعیین تکلیف هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه به طرح ملی "سازگاری با کم آبی" در استان اشاره کرد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مجموعه دستگاه قضائی استان و انتخاب مأمورین ماده ۳۰ قانون توزیع عادلانه آب در راستای حفاظت از نظام بهره برداری آب‌های زیر زمینی و سطحی، طی سال جاری تعداد بیشتری از این چاه‌ها را مسدود می‌کنیم و قطعاً با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

او با اشاره به وضعیت مطلوب سد‌های استان، گفت: در مجموع ۱۲ سد مخزنی در سطح استان داریم که حجم مخازن این سد‌ها بالغ بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب است.

درویشی با بیان اینکه ۷۱ درصد از ظرفیت سد‌های استان پُر است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۵۱ میلیون مترمکعب آب در مخازن این سد‌ها ذخیره سازی شده است.

او گفت: طی فصل تابستان بخشی از آب ذخیره شده در این سد‌ها برای مصارف اراضی کشاورزی پایین دست و آب شرب رها سازی شده است.

درویشی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز، چنانچه احساس کنیم بارش‌های سنگینی در پیش رو داریم با مدیریت و برنامه ریزی صحیح، اقدام به رهاسازی بخشی از آب سد‌ها خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه اکثر سد‌های استان آبگیری شده‌اند، گفت: برخی از سد‌ها نیاز به توسعه شبکه‌ای مدرن آب دارند که در صورت تأمین اعتبارات لازم شبکه آب رسانی آن‌ها انجام خواهد شد.

او افزود: درسال جاری یک هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی پایین دست سد "سومار" زیر پوشش شبکه مدرن قرار گرفت.

درویشی با بیان اینکه این شرکت در انعقاد قرارداد‌ها و انتخاب پیمانکار بسیار شفاف و قانونمند عمل کرده است، افزود: ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته پارسال براساس برنامه ریزی و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها جذب شده است و تلاش داریم امسال نیز به طور کامل اعتبارات تخصیص یافته را جذب کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.