هنرمند لایه چینی گفت:هنر لایه چینی از لایه لایه خشک شدن خاک سرخ و ترکیب شدن چسب چوب پدید می‌آید و قدمت آن مربوط به دوران صفویه است.

منصور خادم خراسانی هنرمند لایه چینی در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان، گفت: هنر لایه چینی قدمت زیادی دارد که بیشترین کاربرد ان در زمان صفویه می‌باشد. من از سال ۱۳۷۹ هنر لایه چینی را به طور مستمر ادامه دادم و ابداع کننده خطی به نام ماه نشان هستم که به صورت دایره‌ای نوشته می‌شود.

او افزود: این هنر از لایه لایه خشک شدن خاک سرخ و ترکیب شدن چسب چوب پدید می‌آید که در نهایت با رنگ آمیزی، اثری جالب توجه حاصل می‌شود.

این هنرمند اصفهانی ادامه داد:یکی از ویژگی‌های هنر لایه چینی این است که می‌شود روی شیشه وچوب کار کرد و به جز خاک سرخ با گل مل و حتی خاک الک شده باغچه هم می‌توان کار کرد.

منصور خادم خراسانی بیان کرد: دربخش اعظمی از بنا‌های تاریخی مثل کاخ عالی قاپو ،چهلستون  و هشت بهشت از تکنیک لایه چینی استفاده شده است.

او درپایان به محصور ماندن این هنر اشاره کرد و گفت:آموزش و یادگیری در این حرفه هنری بسیار کم شده، به طوری که می‌توان گفت رو به فراموشی است ودیگر نسل به نسل و دست به دست نمی‌چرخد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.