با آماده سازی زیرساخت‌های توسعه کشت گلخانه ای، ۱۱۴ نفر در خراسان جنوبی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در نهضت گلخانه‌ای استان اعلام و در سامانه نام نویسی کرده اند.

سورگی مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: در طرح نهضت گلخانه‌ای خراسان جنوبی قرار است ۷۰۰ هکتار گلخانه جدید ایجاد شود که هزار و ۷۰۰ هکتار زمین برای جانمایی گلخانه‌ها شناسایی شده است.

 او افزود: از ۱۱۴ متقاضی گلخانه‌های جدید، تاکنون ۲۵ نفر برای واگذاری زمین مراجعه کرده اند که مراحل واگذاری در حال پیگیری است.

سورگی تصریح کرد: پیمانکاران گلخانه‌ها در شهرستان‌های سرایان و سربیشه مشخص شده اند و به زودی عملیات اجرایی زیر ساخت گلخانه‌ها در این شهرستان‌ها شروع می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در ۴ شهرستان بیرجند، زیرکوه، خوسف و سرایان هم مجوز حفر چاه برای گلخانه‌ها از شرکت آب منطقه‌ای استان گرفته شده است که امیدواریم امسال شاهد بهره برداری بخشی از این گلخانه‌ها باشیم.

او تاکید کرد: از زمان شروع عملیات اجرایی ایجاد گلخانه‌ها تا پایان ساخت آنها، یک سال زمان نیاز است که در صورت حمایت‌های دولتی، گلخانه داران جدید می‌توانند اقدام به کشت محصولات گلخانه‌ای کنند.


بیشتر بخوانید


نهایی شدن مطالعات اجرای ۲۰۰ هکتار گلخانه جدید

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی در ادامه به آخرین اقدامات انجام شده در حوزه نهضت گلخانه‌ای اشاره کرد و افزود: از تفاهم نامه ۷۰۰ هکتار گلخانه جدید، مشاوران ۵۵۰ هکتار مشخص شده اند و مطالعات اجرای ۲۰۰ هکتار گلخانه قطعی شده است.

سورگی بیان کرد: مقدمات واگذاری زمین در ۴ شهرک گلخانه‌ای شهرستان‌های سرایان، نهبندان، سربیشه و زیرکوه انجام و برای همه آن‌ها مجوز صادر شده است.

او درباره پرداخت تسهیلات گلخانه‌های جدید هم گفت: نشست‌های متعددی با بانک کشاورزی استان برگزار کرده ایم تا مشکلات سرمایه گذاران را در پرداخت تسهیلات رفع کنیم.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.