پرداخت بیش از ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان خراسان جنوبی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پرداخت ۴۵ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اکبری معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تا کنون ۴۵ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده از سیل استان پرداخت شده است.

او افزود: بعد از بارندگی‌های سیل آسای فروردین سال ۹۸ حدود ۴۷ و نیم میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای جبران این خسارات به استان تعلق گرفت.

اکبری اظهار کرد: به این منظور ۸ هزار و ۶۳۹ نفر خسارت دیده شناسایی و برای آن‌ها پرونده تشکیل شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: ۸ هزار و ۱۶۳ نفر برای بهره مندی از تسهیلات قرض الحسنه به بانک‌ها معرفی شدند.

او با اشاره به مشکلات زرشک کاران و عناب کاران استان تصریح کرد: تشکیل صندوق حمایت از تولید و صادرات زرشک و عناب یکی از راهکار‌هایی است که در سفر وزیر کشاورزی به استان پیشنهاد خواهد شد.


بیشتر بخوانید


اکبری بیان کرد: یکی از راهکار‌ها برای جبران خسارت زرشک کاران استان طرح ایجاد مجتمع بارگاه‌های بهداشتی زرشک در سال گذشته بود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: پرداخت تسهیلات بانکی به تشکل ها، کشاورزان عمده مالک و صادر کنندگانی که زرشک را خریداری کرده اند و یا به کشاورزان تعهد دارند، از دیگر راه حل‌های جبران خسارات در این حوزه است.

او گفت: راهکار دیگری که برای جبران این خسارات در نظر گرفته شده است، توزیع زرشک در داخل کشور است.

اکبری عنوان کرد: در بحث بهره وری آب اولویت اصلی با کشت گلخانه‌ای است که در آن به ازای هر متر مکعب آب حداقل ۷۰ هزار تومان درآمد کسب می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: برای اولین بار زنجیره تولید کلزا در استان تکمیل شد.

او اظهار کرد: زنجیره تولید زیتون و پنبه نیز در استان تکمیل شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.