مدیر کل انتقال خون گیلان گفت: همزمان با آغاز ماه محرم پویش اهدای خون مادرانه در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بابک پاکدل، مدیر کل انتقال خون گیلان گفت: همزمان با آغاز ماه محرم پویش اهدای خون مادرانه با هدف نجات جان بیماران و  تأمین نیار خونی بیماران در استان راه اندازی شده است.

او افزود: مادران و بانوان گیلانی می‌توانند تا ۲۸ صفر با پیوستن به این پویش برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

مدیر کل انتقال خون گیلان گفت: اهداکنندگان خون می‌توانند عکس اهدای خون خود را به صفحه فضای مجازی اداره کل انتقال خون ارسال کنند.

پاکدل افزود: ۱۱ پایگاه ثابت انتقال خون در شهر‌های رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، انزلی، فومن، تالش، رودبار، املش و آستارا آماده دریافت خون اهدایی شهروندان هستند.

او  با اشاره به اینکه رشت ۳ پایگاه ثابت خون دارد، گفت: سامانه خونگیری پیاده راه شهرداری رشت در روز‌های غیر تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۴، پایگاه مرکزی در میدان فرهنگ در روز‌های غیرتعطیل از ساعت ۸ تا ۱۹ و در روز‌های تعطیل ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و همچنین اتوبوس ثابت خونگیری در فلکه یخسازی در روز‌های غیرتعطیل ۹ تا ۱۳ و عصر‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و ۴۵ دقیقه آماده ارائه خدمات به اهداکنندگان خون هستند.

مدیرکل انتقال خون گیلان همچنین ادامه داد: پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های انزلی، تالش، آستارا، فومن، رودسر و لنگرود روز‌های غیر تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۴ آماده خونگیری است.

پاکدل با اشاره به اینکه در شهرستان املش فقط در روز‌های فرد از ساعت ۹ تا ۱۳ به اهداکنندگان خون خدمات داده می‌شود، گفت: پایگاه انتقال خون لاهیجان هم در روز‌های غیر تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۹ به روی اهدا کنندگان خون باز است.

مدیرکل انتقال خون گیلان تصریح کرد: اهداکنندگان خون برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۶۷۰ - ۰۱۳ و در طول روز نیز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند و برای نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir مراجعه کنند.

بابک پاکدل تصریح کرد: استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های پرمصرف خون و فرآورده‌های خونی است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.