کارشناس فوتبال کشورمان گفت: حفظ نفرات اصلی پرسپولیس باعث شد این تیم مقتدرانه عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاورد.

بیژن ذوالفقارنسب کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از لیگ نوزدهم اظهار داشت: مهمترین نکته، تمام شدن فصل فرسایشی اخیر بود. بالاخره تکلیف تیم‌های قهرمان، صعود کننده به لیگ قهرمانان آسیا و سقوط کننده به لیگ آزادگان مشخص شد، اما نکته بارز و مهم در لیگ امسال حضور مربیان جوان روی نیمکت تیم‌ها بود. نفراتی مثل جواد نکونام امسال در لیگ خوش درخشیدند و نشان دادند که می‌شود به مربیان ایرانی در تیم‌های بزرگ اعتماد کرد.

حضور یک سرمربی در چند تیم مختلف آن هم در یک فصل، اتفاقی نادر در تمام لیگ‌های دنیا است

ذوالفقارنسب ادامه داد: یکی از نقاط تاریک در لیگ امسال، اعتماد نداشتن برخی از مدیران فوتبالی به مربیان ایرانی بود. دیگر نکته نگران کننده، حضور یک سرمربی در چند تیم مختلف آن هم در یک فصل بود که اتفاقی نادر در تمام لیگ‌های دنیا است. ویروس کرونا هم از اواسط مسابقات کیفیت بازی‌ها را پایین آورد، اما خوشحالم که بدون رخ دادن اتفاق بد برای فوتبالی ها، لیگ امسال به پایان رسید.

حفظ نفرات اصلی، مهمترین دلیل قهرمانی پرسپولیس بود

او درمورد تکرار قهرمانی‌های پرسپولیس در لیگ امسال بیان کرد: مهمترین دلیل برای تکرار قهرمانی‌های پرسپولیس، حفظ نفرات اصلی این تیم است. با وجود اینکه در ابتدای فصل برانکو ایوانکوویچ از جمع سرخپوشان جدا شد، اما مربی خوبی به این تیم آمد و نفراتی مثل وحید امیری که سابقه بازی در پرسپولیس را داشتند، به این تیم اضافه شدند و در نهایت با اقتدار عنوان قهرمانی را به دست آوردند.


بیشتر بخوانید


سپاهان عملکرد خوب نیم‌ فصل اول را تکرار نکرد

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: برخی از تیم‌ها نیز با وجود عملکرد خوبی که در نیم فصل اول داشتند، در ادامه بازی‌ها و در مسابقات نیم فصل دوم، درخشش چندانی نداشتند و عملکرد برخی از تیم‌ها مثل سپاهان باعث شد تا از جمع مدعیان جدا شوند.

هر تیمی که تا روز دربی بهتر مدیریت شود، برنده خواهد بود

ذوالفقارنسب درباره دربی روز چهارشنبه بین تیم‌های پرسپولیس و استقلال در رقابت‌های جام حذفی گفت: هر ۲ تیم در شرایط خوبی قرار دارند و بازی‌های آخرشان را با برد پشت سر گذاشتند. از لحاظ کیفی، دربی خوبی در پیش خواهیم داشت. از امروز تا لحظه شروع بازی، هر تیمی که بهتر مدیریت شود و کمتر سراغ حواشی برود، برنده بازی پیش رو خواهد بود. استقلال مصدومان بیشتری برای بازی دربی دارد، اما نفرات باکیفیت زیادی هم در این تیم حضور دارند که می‌توانند در بازی روز چهارشنبه به تیم کمک کنند.

به جای ویلموتس، از ابتدا باید با مربی بهتری قرارداد می‌بستیم

او درباره حواشی روز‌های اخیر پیرامون قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: مشکل و نگرانی اصلی در این قرارداد، موضوع مدیریتی است. در این قرارداد عملکرد خوبی نداشتیم و نحوه مدیریت فدراسیون فوتبال اصلا خوب نبود. از ابتدا می‌توانستیم مربیان بزرگتری را، آن هم با قیمت مناسب و کمتر برای تیم ملی به خدمت بگیریم.


بیشتر بخوانید


با اتفاقات اخیر، از لحاظ بین المللی ضربه خوردیم

ذوالفقارنسب گفت: در قراردادی که فدراسیون با ویلموتس منعقد کرده بود، باید هم منافع فوتبال ایران و هم منافع ویلموتس گنجانده می‌شد. به نظر من این قرارداد بدون مطالعه بسته شده است و هیچ استفاده‌ای از این قرارداد برای فوتبال ایران نشد. سوال این است که چه نهاد‌هایی باید از ابتدا روی این قرارداد نظارت می‌کردند؟ حالا با اتفاقات رخ داده، از لحاظ بین المللی هم ضربه خوردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
حفظ وزارت بابامسعود عامل قهرمانی بود نه نفرات اصلی !!!!
تیم 2تامربی عوض کرده دروازه بان اصلیش به نیمکت تبعیدمیشه کلی بدهی داره اونوقت قهرمان هم میشه
آخرین اخبار